kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Teknoloji
    Otomobil
    Sinema
    Hobi
    Çizerler
Günaydın
ATV
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Mahkemeye başvuran tüketicinin % 86'sı kazandı
Mahkemeye başvuran tüketicinin % 86'sı kazandı
Benzine alkol de katılmaya başlanmış

Mahkemeye başvuran tüketicinin % 86'sı kazandı

Geçtiğimiz yıl ürün ya da hizmetle ilgili sorunlarını sineye çekmeyip hake heyetlerine başvuranların yüzde 86’sı haklı bulundu. Şikayetlerde başı çeken, yine kapıdan satışlar oldu SANAYİ Bakanlığı, kapıdan satışla ilgili başvuruları şikayet konularına göre ayırırken, sorun yaşanan firmaların listesini ve hakkında kaç tüketici başvurusu olduğunu yayınladı.

Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'un 22. maddesi uyarınca 81 il ve 850 ilçe olmak üzere toplam 931 merkezde faaliyet gösteren Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri'ne 2003 yılında yapılan 31 bin 582 başvurudan, 19 bin 336'sı yıl içinde sonuçlandı. Başvurular içinde tüketici lehine sonuçlananların oranı yüzde 86 oldu. Değeri 500 milyon liranın üzerindeki alışverişle ilgili şikayetlerin iletildiği Sanayi Bakanlığı'na ulaşan başvuruların toplamı ise 45 bin 432 oldu. Bunların da yüzde 84'ü tüketici lehine sonuçlandı. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü'nün 2003 yılı faaliyet raporunda tüketici şikayetleri, konularına ve sonuçlarına göre sınıflandırıldı. Buna göre tüketici şikayetlerinde başı, kapıdan satışlar çekti. Bunu ayıplı mal ve hizmetler izledi. Kapıdan satışlarda tüketici yüzde 45 gibi yüksek bir oranla "Cayma talebinin reddedilmesinden" şikayet ederken , yüzde 25'i satış belgelerinin teslim edilmemesinden yakındı. Sanayi Bakanlığı da, 2003 yılında hakkında şikayet gelen kapıdan satış firmalarının isimleri, kaç şikayet aldıkları ve verilen para cezalarının dökümünü yayımladı.

MOBİLYA YILI
2003 yılında bakanlığa ulaşan başvuruların dağılımı bölümünde de, tüketim trendleri ortaya çıktı. Bakanlığa ulaşan 45 bin 432 şikayetin ayıplı mala yönelik başvurular bölümünde en fazla sorun 1325 adet ile cep telefonunda yaşanırken onu 535 başvuru ile mobilya, 389 başvuru ile kredi kartları, 367 başvuru ile buzdolabı, 346 başvuru ile otomobil izledi.

Esen Evran

DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Kent Vergisi geliyor!
 Adapazarı'nın kalitesi Japonya'yı yakaladı
 Dul ve yetimlere 5 bin konut
 Almanya ile Fransa, IMF Başkan adayı için anlaştı
 İhracatçı KOBİ'lere teşvik geliyor
 Uzun vadeli konutta çalışmalar hızlandı
 Dünya Bankası elektrik özelleştirmesi için devrede
 Demiryolu ihalelerine 50'nin üzerinde başvuru
 Ritz Carlton, tatil köyü yatırımı için Türkiye'de
 Çiftçiye 2 katrilyonluk kredi verilecek
GÜNTAY ŞİMŞEK
TOBB ve şürekası
Türkiye'nin en büyük kamu iktisadi...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
İki seçim arası faiz ve enflasyon taban, iç borç ve...
Sandığa kan bulaştı
Ülkenin dört bir yanında seçim sandığına kan bulaştıran olaylarda...
OYumuzu kullandık
Olası sonuçları aylar öncesinden tartışılmaya başlanan 2004 Yerel...
Bir araba daha aldı
Bir araba daha aldı
Cem Yılmaz araba tutkusundan vazgeçemiyor! Bu sefer de...
Çapkınların aşkı...
Çapkınların aşkı...
Laila'nın patronu Şefik Öztek ile eski manken yeni oyuncu...
IMKB
E: 20,887 D:% 0.24
DOLAR
S: 1,318,000 D:% -0.08
EURO
S: 1,599,000 D:% -0.19
 
    Ana Sayfa | Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon
Spor | Hava Durumu | Sarı Sayfalar | Günaydın | Bizimcity | Kapak Güzeli | Astroloji | ON Magazin | Sağlık | Cumartesi | Aktüel Pazar | Teknoloji | Otomobil |Sinema | Hobi | Çizerler
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.