Geçtiğimiz yıl ürün ya da hizmetle ilgili sorunlarını sineye çekmeyip hake heyetlerine başvuranların yüzde 86’sı haklı bulundu. Şikayetlerde başı çeken, yine kapıdan satışlar oldu SANAYİ Bakanlığı, kapıdan satışla ilgili başvuruları şikayet konularına göre ayırırken, sorun yaşanan firmaların listesini ve hakkında kaç tüketici başvurusu olduğunu yayınladı.
Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'un 22. maddesi uyarınca 81 il ve 850 ilçe olmak üzere toplam 931 merkezde faaliyet gösteren Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri'ne 2003 yılında yapılan 31 bin 582 başvurudan, 19 bin 336'sı yıl içinde sonuçlandı. Başvurular içinde tüketici lehine sonuçlananların oranı yüzde 86 oldu. Değeri 500 milyon liranın üzerindeki alışverişle ilgili şikayetlerin iletildiği Sanayi Bakanlığı'na ulaşan başvuruların toplamı ise 45 bin 432 oldu. Bunların da yüzde 84'ü tüketici lehine sonuçlandı. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü'nün 2003 yılı faaliyet raporunda tüketici şikayetleri, konularına ve sonuçlarına göre sınıflandırıldı. Buna göre tüketici şikayetlerinde başı, kapıdan satışlar çekti. Bunu ayıplı mal ve hizmetler izledi. Kapıdan satışlarda tüketici yüzde 45 gibi yüksek bir oranla "Cayma talebinin reddedilmesinden" şikayet ederken , yüzde 25'i satış belgelerinin teslim edilmemesinden yakındı. Sanayi Bakanlığı da, 2003 yılında hakkında şikayet gelen kapıdan satış firmalarının isimleri, kaç şikayet aldıkları ve verilen para cezalarının dökümünü yayımladı.
MOBİLYA YILI 2003 yılında bakanlığa ulaşan başvuruların dağılımı bölümünde de, tüketim trendleri ortaya çıktı. Bakanlığa ulaşan 45 bin 432 şikayetin ayıplı mala yönelik başvurular bölümünde en fazla sorun 1325 adet ile cep telefonunda yaşanırken onu 535 başvuru ile mobilya, 389 başvuru ile kredi kartları, 367 başvuru ile buzdolabı, 346 başvuru ile otomobil izledi.