|
|
|
|
|
7.harika Schumi
|
|
Yaklaşık 5 ay sonra yeniden Formula 1 ile ve 1 yıl sonra da Avustralya ile buluşuyoruz. Bir kez daha Albert Park Pisti sezonun ilk yarışına evsahipliği yapacak. Bu, adından da anlaşılabileceği gibi bir parkın içinde bulunan bir pist ve bir göl etrafında yalnızca GP haftasonları kullanılan yolların üzerine kurulu. Normal zamanda bu parkur genellikle yayalar ve bisiklete binenler tarafından kullanılıyor. Dolayısıyla ilk antrenmanlarda pist yüzeyi bir hayli kirli oluyor, bu da takımların yarışa yönelik ayarları bulmalarını zorlaştırıyor. Her geçilen tur pist yüzeyi temizleniyor.Yavaş virajları bulunan pistte tutunma ve çekiş gücü önemli. Sürprizlere gebe Takımlar genellikle lojistik zorluklar nedeniyle deniz aşırı yarışları pek sevmezler. İlk yarışta ise işler biraz daha karmaşıktır. Daha soğuk iklimlerdeki testlerden sonra Avustralya'nın sıcağına, yeni kurallara, yeni pilotlara yeni elmanlara alışmak zordur. Üstelik rakiplerinizin gerçek gücüyle de ilk kez yüzleşirsiniz. Başka bir deyişle ilk yarışlar her zaman sürprizlere gebedir. Yeni sezon öncesi ne kadar test yapılırsa yapılırsın, tam yarış performansını, otomobilin dayanıklılığını tam olarak kestirebilmek zordur. Seyirci için ise bu, heyecanın kaynağıdır. Lastikler savaşı Aynı şey bu yıl için de geçerli. Dayanıklılığın yanı sıra lastik rekabeti yine sezonun kilit noktalarından biri gibi görünüyor. Dayanıklılık konusunda Ferrari ve özellikle de Michael Schumacher her zaman örnek teşkil etmiştir. Ama, kış testleri sonunda Bridgestone ile Michelin arasındaki rekabetin nasıl bir şekil aldığını Avustralya'da görebileceğiz. Söylenen o ki geçen yıl kuru zeminde üstünlüğünü ortaya koyan Michelin, kışın ıslak zemin üzerindeki eksikliklerini de büyük ölçüde giderdi. Üstelik BAR takımı da Michelin cephesine transfer oldu. Bridgestone Ferrari, Sauber, Jordan ve Minardi ile yoluna devam ediyor. Geçtiğimiz 1-2 yıl Bridgestone'un sadece Ferrari üzerine yoğunlaşmasıyla italyan takımına avantaj getirmişti. Ama, Michelin grubu artık data sorunu yaşamıyor ve dezavantajlarından kurtulmuş görünüyor. Gözler Schumacher'de Ferrari'nin son 5 yıldır süren üstünlüğüne bu yıl dur denebilecek mi bakalım? Yoksa İtalyan takımı üst üste 6. ve Alman pilot Michael Schumacher üst üste 5, toplamda 7. kez şampiyon olabilecek mi? Herkes bu sorunun cevabını bekliyor. Alman pilot her zamanki azminden bir şey kaybetmiş değil, ama, bu sorunun cevabına ilişkin ilk ipuçlarını 7 Mart'ta Avustralya Grand Prix'sinde bulacağız.
|
|
|
|
|
|
|
|
|