kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
  » Spor
    Hava Durumu
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Yaşama Dair
    Sinema
    Hobi
Günaydın
ATV
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
3...2...1... Ve start
3...2...1... Ve start
Avustralya GP'si ekranlarında

3...2...1... Ve start

10 takım ve 20 pilot, 2004 yılının en büyüğü olabilmek için bu haftasonu Avustralya'da sahne alıyor. Schumi'nin 7.şampiyonluğu önünde engel olarak kardeşi, Montoya ve Raikkonen var.

Formula 1 dünyası 2004 sezonu için büyük transfer dedikodularıyla sarsılmadı. Ferrari Michael Schumacher, Rubens Barrichello, Williams Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher, McLaren Kimi Raikkonen, David Coulthard, Renault ise Fernando Alonso ve Jarno Trulli kadrosuyla devam ediyor.

Daha büyük çekişme
Dört büyükler arasında bu yıl geçen yılkinden de büyük bir çekişme yaşanması bekleniyor. Geçen yıl 8 değişik pilot birincilik kürsüsüne çıkmıştı. Bu yıl bu sayı artar mı bilinmez, ama, yarış birincilikleri dağılımında daha eşit bir grafik görebiliriz. Son 4 yılın şampiyonu Ferrari bu yıl geçen yılki otomobilinin geliştirilmiş bir versiyonuyla piste çıkıyor. Williams, Renault ciddi yeniliklerle, McLaren ise geçen yıl bir türlü pistte göremediğimiz MP 4/18'in revize edilmiş hali olan MP4/19 ile yeni sezona başlayacak. Geçtiğimiz 2 yıldan farklı olarak herkes yeni otomobillerini ilk yarış Avustralya GP'sinden itibaren kullanacak.

Artık 18 yarış var
Büyüklerin ardından BAR, Sauber, Toyota ve Jaguar arasındaki 5.lik mücadelesi de dikkat çekici olacak. BAR'ın test sürüşlerindeki performansı aynı şekilde yarışa yansırsa, takım 5.ciliği kimseye bırakmaz gibi görünüyor. Sauber Ferrari'ye çok benzeyen tasarımının yanı sıra, bu sezon 2004 Ferrari motoru ve şanzumanı kullanacak. Yeni ikili Fisichella ile Massa belki biraz adaptasyon sorunu yaşayabilir. Ama, Massa pek yabancı sayılmaz, Fisichella ise son ederce istekli. Toyota ve Jaguar dökülen büyük paraların artık karşılığını almak istiyorlar. Bu açıdan Toyota daha fazla umut vaat ediyor. Jordan ve Minardi'nin ise son sıralardan kurtulması zor görünüyor. Bu sezon bir takım kural değişikliklerinin yanı sıra takvimdeki yarış sayısı 16'dan 18'e çıktı. Takımları daha uzun bir maraton bekliyor. Avusturya Grand Prix'si takvimden çıkarken, Belçika geri döndü. Ayrıca takvime iki yeni yarış Bahreyn ve Çin GP'leri eklendi.

İşin sırrı dayanıklılık
Bu sezon 4 yeni pilot ilk kez tam sezon F1'de mücadele edecek. Geçen yıl 2 yarışa Jordan ile katılan Macar Zsolt Baumgartner bu sezon Minardi ile yarışacak. Geçen yıl Minardi ile testler yapan İtalyan Gianmaria Bruni de kendisine Minardi'de yarışacak direksiyon buldu. Jordan 3 milyon sterlinlik bütçe getiren İtalyan Giorgio Pantano ile, Jaguar da Red Bull'un milyon $'lık sponsoluğu sayesinde Avusturyalı Christian Klien ile anlaştı. Giancarlo Fisichella Jordan'dan Sauber'e, Nick Heidfeld tam ters yönde bir transfer gerçekleştirdi. Takuma Sato BAR ile, Felipe Massa da Sauber ile anlaşarak yeniden yarışma fırsatı buldu. Villeneuve, Frentzen, Verstappen ve Wilson'ı bu sezon pistlerde, en azından F1 pistlerinde göremeyeceğiz. Yenilerin işi hiç kolay değil. Çünkü, tek motor kuralı nedeniyle otomobillerin mümkün olduğu kadar kollanması gerekiyor. Bu da pistleri yeteri kadar tanımayan acemi sürücülerin işini zorlaştırıyor. Geçen yıldan bu yana uygulanan puan sistemi ve bu yılki yeni motor kuralı nedeniyle 2004'ün kilit noktası dayanıklılık.

YENİ KURALLARl
* Bir pilot 1 haftasonu boyunca 1 motor kullanma hakkına sahip olacak. Eğer sıralama turlarından önce motor değiştirirse 10 sıra geriden start alacak. Sıralama turlarından sonra motor değiştirenlerler ise en arka sıradan yarışa başlayacak.

* Artık kalkış kontrol sistemleri ve tam otomatik şanzumanlar kullanılamayacak. Sıralama turları Cumartesi günü 2 adet 45 dakikalık seans halinde koşulacak. İlk 45 dakikaya pilotlar bir önceki yarıştaki sıralamaya göre başlayacaklar. 2 dakika sonra başlayacak ikinci bölümde ise pilotlar ilk bölümdeki derecelere göre ters sıralamayla piste çıkacaklar.

* Cuma özel testleri kalktı. Geçen yıl son 6 sırada yer alan takımlar cuma antrenmanlarında 3. bir otomobil ve pilot şansına sahip olacaklar.
DİĞER SPOR HABERLERİ
 Tarihi itiraf
 Mutlu ve umutlu !
 Gol Rebrov'un
 Cimbom şehir turuyla morallendi
 Ya tamam ya devam
 G.Antep tarih için Roma'da
 Zürih'te Ortega zirvesi
 Duncan'sız olmadı
 Gençlerbirliği destek istiyor
 Şimdi sıra G.Birliği'nde
 Volkan'a vize engeli
 Günün İçinden
 Mondi güven veriyor
 Villarreal'de J.Mari sevinci
 Yabancı gözüyle
 Valencia umutlu geldi
 % 60 biz, % 40 Beşiktaş
 Volkan'a ağır ceza geliyor
 Defans bilmecesi
 İstenen oldu
 7.harika Schumi
HINCAL ULUÇ
Kartal elenirse yazık olur
Takımlarımız UEFA Kupası'nda...
AP adil ve dengeli davranacak
AP adil ve dengeli davranacak
Avrupa Parlamentosu Başkanı Pat Cox, Meclis'te yaptığı konuşmada...
Başbakan Talat'tan sürpriz ziyaret
KKTC Başbakanı Mehmet Ali Talat ile Dışişleri Bakanı Serdar Denktaş...
3.8'lik depremde 6 ölü bizim ayıbımız
3.8'lik depremde 6 ölü bizim ayıbımız
Adıyaman'daki küçük depremde 6 kişinin ölmesi hocaları kızdırdı.
Konya'da iki askeri uçak düştü
Konya'da iki askeri uçak düştü
Hadim ilçesinde iki F - 4 savaş uçağı eğitim uçuşu sırasında...
Paparazzilerin yeni üsleri camekanlı mekanlar
Paparazzilerin yeni üsleri camekanlı mekanlar
Magazin aleminin ünlülerinin, paparazzilerle aralarında daima bir...
Paris'te Türk rüzgârı
Paris'te Türk rüzgârı
Fransa'dan yaşayan Ayşe ve Ece Eğe kardeşlerin kurduğu Dice...
 
    Ana Sayfa | Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon
Spor | Hava Durumu | Günaydın | Bizimcity | Sizinkiler | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin Sağlık | Cumartesi | Aktüel Pazar | Yaşama Dair | Sinema | Hobi
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.