|
|
|
|
|
|
3...2...1... Ve start
10 takım ve 20 pilot, 2004 yılının en büyüğü olabilmek için bu haftasonu Avustralya'da sahne alıyor. Schumi'nin 7.şampiyonluğu önünde engel olarak kardeşi, Montoya ve Raikkonen var.
Formula 1 dünyası 2004 sezonu için büyük transfer dedikodularıyla sarsılmadı. Ferrari Michael Schumacher, Rubens Barrichello, Williams Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher, McLaren Kimi Raikkonen, David Coulthard, Renault ise Fernando Alonso ve Jarno Trulli kadrosuyla devam ediyor.
Daha büyük çekişme Dört büyükler arasında bu yıl geçen yılkinden de büyük bir çekişme yaşanması bekleniyor. Geçen yıl 8 değişik pilot birincilik kürsüsüne çıkmıştı. Bu yıl bu sayı artar mı bilinmez, ama, yarış birincilikleri dağılımında daha eşit bir grafik görebiliriz. Son 4 yılın şampiyonu Ferrari bu yıl geçen yılki otomobilinin geliştirilmiş bir versiyonuyla piste çıkıyor. Williams, Renault ciddi yeniliklerle, McLaren ise geçen yıl bir türlü pistte göremediğimiz MP 4/18'in revize edilmiş hali olan MP4/19 ile yeni sezona başlayacak. Geçtiğimiz 2 yıldan farklı olarak herkes yeni otomobillerini ilk yarış Avustralya GP'sinden itibaren kullanacak.
Artık 18 yarış var Büyüklerin ardından BAR, Sauber, Toyota ve Jaguar arasındaki 5.lik mücadelesi de dikkat çekici olacak. BAR'ın test sürüşlerindeki performansı aynı şekilde yarışa yansırsa, takım 5.ciliği kimseye bırakmaz gibi görünüyor. Sauber Ferrari'ye çok benzeyen tasarımının yanı sıra, bu sezon 2004 Ferrari motoru ve şanzumanı kullanacak. Yeni ikili Fisichella ile Massa belki biraz adaptasyon sorunu yaşayabilir. Ama, Massa pek yabancı sayılmaz, Fisichella ise son ederce istekli. Toyota ve Jaguar dökülen büyük paraların artık karşılığını almak istiyorlar. Bu açıdan Toyota daha fazla umut vaat ediyor. Jordan ve Minardi'nin ise son sıralardan kurtulması zor görünüyor. Bu sezon bir takım kural değişikliklerinin yanı sıra takvimdeki yarış sayısı 16'dan 18'e çıktı. Takımları daha uzun bir maraton bekliyor. Avusturya Grand Prix'si takvimden çıkarken, Belçika geri döndü. Ayrıca takvime iki yeni yarış Bahreyn ve Çin GP'leri eklendi.
İşin sırrı dayanıklılık Bu sezon 4 yeni pilot ilk kez tam sezon F1'de mücadele edecek. Geçen yıl 2 yarışa Jordan ile katılan Macar Zsolt Baumgartner bu sezon Minardi ile yarışacak. Geçen yıl Minardi ile testler yapan İtalyan Gianmaria Bruni de kendisine Minardi'de yarışacak direksiyon buldu. Jordan 3 milyon sterlinlik bütçe getiren İtalyan Giorgio Pantano ile, Jaguar da Red Bull'un milyon $'lık sponsoluğu sayesinde Avusturyalı Christian Klien ile anlaştı. Giancarlo Fisichella Jordan'dan Sauber'e, Nick Heidfeld tam ters yönde bir transfer gerçekleştirdi. Takuma Sato BAR ile, Felipe Massa da Sauber ile anlaşarak yeniden yarışma fırsatı buldu. Villeneuve, Frentzen, Verstappen ve Wilson'ı bu sezon pistlerde, en azından F1 pistlerinde göremeyeceğiz. Yenilerin işi hiç kolay değil. Çünkü, tek motor kuralı nedeniyle otomobillerin mümkün olduğu kadar kollanması gerekiyor. Bu da pistleri yeteri kadar tanımayan acemi sürücülerin işini zorlaştırıyor. Geçen yıldan bu yana uygulanan puan sistemi ve bu yılki yeni motor kuralı nedeniyle 2004'ün kilit noktası dayanıklılık.
YENİ KURALLARl * Bir pilot 1 haftasonu boyunca 1 motor kullanma hakkına sahip olacak. Eğer sıralama turlarından önce motor değiştirirse 10 sıra geriden start alacak. Sıralama turlarından sonra motor değiştirenlerler ise en arka sıradan yarışa başlayacak.
* Artık kalkış kontrol sistemleri ve tam otomatik şanzumanlar kullanılamayacak. Sıralama turları Cumartesi günü 2 adet 45 dakikalık seans halinde koşulacak. İlk 45 dakikaya pilotlar bir önceki yarıştaki sıralamaya göre başlayacaklar. 2 dakika sonra başlayacak ikinci bölümde ise pilotlar ilk bölümdeki derecelere göre ters sıralamayla piste çıkacaklar.
* Cuma özel testleri kalktı. Geçen yıl son 6 sırada yer alan takımlar cuma antrenmanlarında 3. bir otomobil ve pilot şansına sahip olacaklar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|