Fuji Film Avrupa'nın Pazarlamadan Sorumlu Başkanı Koichi Yamada, digital makinaların tüm dünyada hızla yaygınlaştığını ancak klasik olanların da hiç bir zaman yok almayacağını belirtiyor. Fotoğrafçılıktaki yeni dönemi, gazete ve elektronik habercilikle kıyaslayan Yamada şunları söyledi: "Klasik karta basılı fotoğrafçılığın devam edeceğine inanıyoruz. Bu psikoljik bir olay bence. İnsanlar karta basılı resimlerine bakmayı seviyor. Bu yüzden işin film tarafı bizde küçük bir yer tutarken, baskı işine daha fazla ağırlık veriyoruz. Kazanç da zaten işin baskı tarafında."
Yamada, Fuji'nin dünyada digital pazarın yüzde 70'e yakının elinde tuttuğunu, Türkiye'de de toplam 520 digital baskı noktasının 220'sinin Fuji'ye ait olduğunu söyledi. Yamada, Türkiye'nin özellikle sonyıllarda otomotiv üretiminde öne çıktığını belirterek, fotoğraf makinası üretmenin de iyi bir fikir olduğunu ve üzerinde düşüneceklerini kaydetti.
FİYAT FARKI Digital kameralarda ülkelere göre fiyat farklılığı, tüketici talebiyle açıklanıyor. Digital kamera satışının İngiltere'de 4, ABD'de 8 milyon Almanya'da 5 milyonu bulduğunu söyleyen Yamada, büyük piyasalarda satışların çok fazla olduğuna, fiyatların bu yüzden farklı olduğunu belirtti.