Kipaş 20. yılında ürün yelpazesine denimi de ekledi
Kipaş kuruluş yıldönümünde ürünleri arasına 30 milyon dolarlık yatırımla jean kumaşı da aldı..
Kahramanmaraş'ın önemli tekstil merkezlerinden birisi haline gelmesinde önemli payı bulunan Kipaş Grup, 20. kuruluş yılında ürünleri arasına 30 milyon dolarlık yatırımla jean kumaşını da ekledi. Kipaş'ın kuruluş yıldönümü ve yeni ürünüyle ilgili olarak İstanbul'da bir tanıtım toplantısı düzenlendi. Kipaş Grup'un Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkanı Ahmet Öksüz, ilk etabını 30 milyon dolarlık yatırımla kurdukları Kipaş Denim'e 20 milyon dolarlık ek yatırım planladıklarını bildirdi. Ek yatırımla tesisin kapasitesinin aylık 2 milyon metreye çıkacağını kaydeden Öksüz, ürün geliştirme ve tasarım departmanlarında, öncelikle İtalya başta olmak üzere yurtdışından da yoğun destek alındığını anlattı.
Verilen bilgiye göre, 1984 yılında 33 kişinin çalıştığı bir işletme olarak yola çıkan Kipaş, Öksüz ve Gümüşer ailelerinin ortak yatırımıyla 11 bin metrekarelik bir alana kurulan iplik fabrikası ile üretime başladı. Kipaş, günümüzde 200 bin metrekareye ulaşan üretim tesisleriyle 3 bin 500 çalışanı, 50 milyon dolarlık ihracatı ve 250 milyon dolarlık cirosuyla önemli bir markaya dönüştü.
Kipaş, yılda 40 milyon kilogram iplik, 20 milyon metre kumaş, 15 milyon metre denim ve 4 milyon parça hazır giyim üreten kapasiteye sahip bulunuyor. Kipaş imzasınının 15 ülkede tüketicilerin beğenisine sunulduğu 100'ü aşkın firma arasında GAP, Banana Republic, Mexx, Zara,Dim, Replay, Pierre Cardin, Versace gibi kuruluşlar da yer alıyor. Tanıtımda, düzenlemesini Uğurkan Erez'in yaptığı bir defileyle denim kumaşlardan oluşan bir koleksiyon davetlilerin beğenisine sunuldu.