|
|
|
|
|
|
Benim tek rakibim prenses banu
Oryantal Nuran Çokçalışkan'ın en büyük hayali, kıyafet koleksiyonu ile 'tek olmak'. Genç oryantal, kendisine rakip olarak Prenses Banu'yu.
Nuran Çokçalışkan, Türkiye'yi yurt dışında yıllardır başarı ile temsil eden bir oryantal. Ama onun dans etmek dışında bir başka tutkusu daha var, o da oryantal kıyafeti koleksiyonu yapmak. 16 yaşından beri giydiği kostümlerini saklayan genç oryantalin şu an 400'ün üzerinde kostümün yer aldığı bir koleksiyonu var. Çokçalışkan'ın en büyük hayali ise Türkiye'nin en geniş oryantal kıyafet koleksiyonuna sahip olmak.
HİÇBİRİNİ SATMAMIŞ 23 yaşındaki oryantalin kostümlerini koleksiyona dönüştürme fikri, henüz 16 yaşındayken başlamış. Nuran, ablasının kıyafetlerini giyerek başladığı meslek yaşamı boyunca, çok değer verdiği bu kostümlerin hiç birini elden çıkarmamış. Zamanla elbiseleri saklamak onda bir tutku halini almış. Sahip olduğu koleksiyonu, 2001 yılında Savaş Ay'ın ünlü 'Dansöz' filmindeki rolü sırasında çok işine yaramış. Genç oryantal, filmdeki performansı ve çok sayıda kostümü olması sayesinde Berhan Şimşek ve Yeşim Salkım'ın oynadığı 'Şarkıcı' isimli filmde de rol almayı başarmış. Nuran Çokçalışkan, yurt dışında yaptığı turnelere çok sayıda kostüm götürdüğünü söylüyor. "Yurt dışındaki işlerime bavullar dolusu kıyafet götürüyorum. Bugüne kadar Karayip Adaları, Almanya, Hindistan, Tayland, Rusya ve Saraybosna'da dans ettim. Turnelerde herkesten daha çeşitli ve renkli giyinebiliyorum. Bu daha çok teklif almamı sağlıyor" diye konuşuyor genç oryantal.
HER ÇEŞİT, ONDA VAR "Her renkten ve stilden kostümüm var" diyen Çokçalışkan "Görüntümüzle ön planda olduğumuz bir iş yapıyoruz. Bir oryantal kıyafetiyle göz kamaştırmalı" diye konuşuyor. Genç oryantal, Türkiye'deki oryantaller arasında kostüm çeşitliliği konusunda farklı bir yerde olduğunu düşünüyor: Koleksiyon konusunda en büyük rakibim Prenses Banu. Ama onun yaşına geldiğimde benim koleksiyonum daha büyük olacak... Çokçalışkan, kostümlerini asla kendi yıkamıyor ve hepsine gözü gibi bakıyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|