Müşteriler arasında yaşlılar da var!
Benim yaşımdakilerin ve de daha ileri yaşlardakilerin, lokantada listeden yemek seçerken ya da bir süper markette eşyaların üstündeki yazıları okurken zorlandıklarını görüyorum. "Tüketici" dergisinin son sayısında, bu konuda durumu açıklayan bir makale vardı. Buna göre, 55 yaşındaki normal bir insanın retinası, 20 yaşındaki ortalama bir kişiye göre, dörtte bir oranında daha az ışık alırmış.. Bu gerçeğin değerlendirilmesi de şu oluyor:
- Mağaza, restoran ve bankalar, şimdikinden daha aydınlık olmalıdır. Işıklandırma, özellikle daha yaşlı müşterilerin geldikleri saatlerde çok parlak olmalıdır. Bunun yanında, yaşlı müşterileri düşünen firmaların, ürünleri üzerindeki yazıları 8- 11 puntodan daha küçük yazmamaları gerekiyor. Yaşama yaşının yükseldiği ve yaşlı müşterilerin, varlıklı müşteriler olduğunu bilenlere Tüketici"yi okumalarını öneririm.
|