|
|
|
|
|
|
Che öldü, yaşasın metroseksüel erkekler
Erkeklerin kendini 'maço' diye tanımladığı Latin Amerika'da bile metroseksüel erkek sayısı giderek artıyor. Eskiden Che'yi ve Castro'yu örnek alanların idolü artık Ricky Martin ve David Beckham....
Son yıllarda ortaya çıkan "metroseksüel erkek" kavramı tüm dünyaya yayılmaya başladı. Amerika ve Avrupalı erkekler tarafından oldukça rağbet gören bu yeni trend, erkeklerin kendisini maço olarak tanımladığı Latin Amerika ülkelerinde bile artık popüler hale geldi. Bir zamanlar tıraş olmamış erkeklerin bilboard'ları süslediği Latin Amerika ülkelerinde maçoluk tarihe karışırken, erkeksiliğin özellikleri değişmeye başladı. Tüm dünyada ikon haline gelen yakışıklı, sert ve romantik Latin Amerika erkeklerinin yerini artık ağda yaptıran, kaşlarını aldıran metroseksüel erkekler" almaya başladı. Bir zamanlar Arjantinli devrimci Ernesto Che Guevera, Küba'nın efsanevi lideri Fidel Castro gibi erkekler herkesin idolüyken, şimdi Latin müziğin devi Ricky Martin, dünyada tüm kadınların gözdesi haline gelen David Beckham, idol haline geldi.
BAKIMDAKADINLARI GEÇTİLER Peki, "gay olmayan, ancak dişi ve kadınsı yanlarını sergilemekten çekinmeyen, bundan zevk alan, kentli heteroseksüel erkek" olarak tanımlanan "metroseksüel erkekler" ne yapıyor? Kadınların güzel görünmek için uğraştığı ve bir erkek olarak önceleri kendilerine yakıştıramadıkları her şeyi yapıyorlar. İş, öyle sadece manikür, pedikür ve masaj yaptırmakla da bitmiyor. Sırtlarına, göğüslerine, bacaklarına, yanaklarına ağda, cilt bakımı, peeling yaptırıyorlar. Ciltleri için nemlendirici krem kullanıyorlar. Saçlarını boyatıyor, kaşlarını aldırıyorlar. Giyimlerine özen gösteriyorlar.
KENDİLERİNİ ŞIMARTIYORLAR Bir Latin Amerika ülkesi olan Porto Rico'da da erkekler "metroseksüel" olma yolunda azimle ilerliyor. Porto Riko'nun başkenti San Juan'da, Zen Sauna Merkezi'nde ağda yaptıran Harvey Soto, çektiği acının güzel olmaya değdiğini söylüyor. 42 yaşındaki grafiker "Buranın erkeklerini düşündüğünüzde aklınıza sert, maço erkekler gelir. Ancak bu imaj değişiyor" diyor. Birçok erkek daha az tüyün kendini daha temiz hissettirdiğini, bakımla kendini şımarttığını itiraf ediyor. Reklam ve iletişim alanlarında tüm dünyada faaliyet gösteren Euro RSCG firması metroseksüel trendini yakından takip eden şirketlerden. Firma yetkilisi Schuyler Brown, Latin Amerika erkeğindeki iki şeye dikkat çekiyor: "Latin Amerika'da erkeklik daha çok maçolukla özdeşleştirilmiş. Ancak metroseksüelliğe doğru güçlü bir kayış söz konusu." Latin Amerika'daki diğer ülkelerde de "metroseksüellik" hızla yayılıyor. Tangonun ve tutkulu erkeklerin memleketi Arjantin'de plastik cerrah olan Dr. Fortunato Benaim, estetik ameliyat olan erkeklerin sürekli artış gösterdiğini, bu oranın beş sene içinde yüzde 10'dan yüzde 25'e yükseldiğini söylüyor. Erkeklerin genellikle yağ aldırma ameliyatı ve burunlarına estetik yaptırdıklarını sözlerine ekliyor. Bir başka Latin Amerika ülkesi Brezilya'da ise, erkekler cilt bakımı için güzellik salonlarına gidiyor. Meksika'da ise, üst düzey erkek yöneticiler iş toplantılarına gitmeden önce hafif makyaj yaptırıyorlar. Erkeklerin oldukça ilgi gösterdiği bu trend, dünyada 8 milyar dolarlık bir pazar yaratmış durumda. Yüz ve vücut bakım kremlerine, şampuanlara ve çeşitli güzellik ürünlerine en çok Avrupalı erkekler rağbet gösterirken, bu piyasa Avrupa'da 3.8 milyar dolar, ABD'de 2.4 milyar dolar. Bu rakam, Latin Amerika'da 3 milyar dolara kadar çıkıyor. "Metroseksüellik" bu kadar hızlı yayılmaya devam ederse, bu pazar daha da büyüyeceğe benziyor.
EBRU ÖZDAYI
|
|
|
|
|
|
|
|
|