kapat

04.04.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
microbanner
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Toyota üretecek Sabancı satacak
Toyota ve Sabancı, ToyotaSA'nın iki şirkete bölünmesinde sona yaklaştı. Anlaşma olursa çoğunluk hisseler üretim şirketinde Toyota, pazarlama şirketinde ise Sabancı Grubu'nun olacak.

Toyota ile Sabancı grupları arasında 1994 yılında büyük umutlarla yapılan üretim işbirliği, şekil değiştiriyor. İki grubun bir süredir üzerinde anlaşmaya çalıştığı pazarlama ve üretim kısımlarının ayrılması formülünde sonuca yaklaşıldığı öğrenildi. Bir süredir kulisleri meşgul eden hisse devri konusunda ise herhangi bir değişim olmayacağı belirtildi.

Yeni formülün hayata geçmesi halinde ToyotaSA, iki ayrı şirkete ayrılacak. Üretime yönelecek olan şirkette çoğunluk hissesi Toyota'nın elinde olacak ve Japonlar, Adapazarı'ndaki tesiste üretimini sürdürecek.

PAZARLAMA SABANCI'DA
Pazarlama üzerine çalışacak ikinci şirketin çoğunluk hissesi ise Sabancı Grubu'nda bulunacak. Sabancı, Adapazarı'nda üretilen otomobillerin Türkiye'deki pazarlamasını üstlenecek.

Türkiye'yi üç büyük üssünden biri olarak gören Toyota ise Adapazarı'nda ürettiği otomobillerin Türkiye dışındaki pazarlama faaliyetlerini kendisi yapacak. Böylece Sabancı Grubu üretim maliyetlerinden tasarruf edebilecek, Toyota ise Türkiye üzerinden çevre pazarlar için daha kolay üretim yapabilecek.

SİNYAL GELMİŞTİ
Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sakıp Sabancı, böyle bir değişimin yapılabileceğine ilişkin sinyalleri daha önce de vermişti. Sabancı, yatırımın kuruluş aşamasında devletin söz verdiği yatırım teşviklerinin arkasında durmamasının, iki grup arasında sıkıntı doğurduğunu söylemişti. Adapazarı'ndaki tesisin kuruluşu aşamasında Toyota'ya yatırımlarının yüzde 25'inin geri ödeneceği garanti edilmiş, ancak 1994'teki ekonomik kriz nedeniyle sorun yaşanmıştı. Ayrıca Toyota, Türkiye'de yatırım yapacak olan yabancı otomotiv firmalarına tanınan yüzde 10'luk gümrük vergisiyle ithalat indiriminden de yararlanamamış ve cezasıyla birlikte yüzde 32 oranında vergi ödemek zorunda kalmıştı.

Sabancı televizyon yayıncılığına giriyor
SAKIP Sabancı, 1999'da 9.5 milyar dolar olan topluluk cirosunu 2000 yılında yüzde 13 büyüme ile 10.7 milyar dolara çıkartmayı hedeflediklerini söyledi. Sabancı, "1999'da problemlere rağmen, şirketler yılı kârlı kapattı" dedi. Geçen yıl 500 milyon dolarlık yatırım yaptıklarına işaret eden Sabancı, bu yıl özelleştirmeler dışında 800 milyon dolarlık yatırım planladıklarını ve yatırımlarda ağırlığı telekomünikasyon gibi yeni alanlara vereceklerini vurguladı. Türk.Net ile elektronik yayıncılığa adım attıklarına dikkat çeken Sabancı, "Bugüne kadar televizyon konusuna girmiyorduk. Ama internete girdikten sonra bu konuyu yeniden gözden geçirmek gereği doğdu. Acaba biz de televizyon ile ilişkilerimizi yeniden değerlendirelim mi dedik. Stratejik olarak yayıncılık dünyasına girme konusunu da gündeme aldık" dedi.


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır