kapat

12.01.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Cola'nın 2000 sloganı
Coca Cola sekiz yıldır kullandığı "Her Zaman" sloganını "Hayatın Tadı" olarak değiştirdi. Yeni slogan ve grafik, dünyada ilk kez Türkiye'de anons edildi

Dünyanın en çok tanınan markası Coca Cola, yeni binyıla değişik slogan, grafik ve reklamlarla giriyor. 114 yıllık Coca Cola, sekiz yıldır kullandığı "Her Zaman" sloganını "Hayatın Tadı" olarak değiştirdi. 200 ülke arasında ilk kez Türkiye'de tanıtımı yapılan yeni slogan ve amblemle, insanlar hayatın tadını çıkartmaya ve olumlu taraflarını görmeye davet ediliyor.

Son yıllarda yaşanan en büyük değişikliğin ilk kez Türkiye'de kamuoyuna açıklanmasını, Türkiye ekibinin başarısına bağlayan Coca Cola Güney Avrasya Bölüm Başkanı Cem Kozlu, tüketici ile ilişkileri güçlendirmek ve markayı daha da güçlendirmek için böyle bir değişikliğin gündeme geldiğini ifade etti.

TÜRKİYE'NİN KONUMU
1965 yılında Türkiye'ye gelen Coca Cola, 200 ülke arasında satış sıralamasında 15'inci sıraya yükseldi ve en hızlı büyüyen dördüncü ülke ünvanını aldı. Hedeflerinin üç yıl içinde 10'uncu sıraya yükselmek olduğunu söyleyen Kozlu, Türkiye'nin konumunu gittikçe güçlendirdiğini dile getirdi. Bu başarı doğrultusunda Türkiye merkezli olmak üzere Güney Avrasya Bölümü oluşturuldu ve başkanlığına Cem Kozlu getirildi.

Türkiye'deki yatırımı 240 milyon dolara ulaşan Coca Cola, Orta Anadolu'da bir dağıtım merkezi ve Batı Anadolu'da üretim tesisi kuracak.

Türkiye'nin yanında Azerbaycan, Gürcistan, Ermenistan, Kazakistan, Özbekistan, Kırgız Cumhuriyeti, Türkmenistan ve Tacikistan'ın oluşturduğu Güney Avrasya Bölümü Çin ve Amerika'dan sonra 5 milyon kilometrekare ile en büyük alana sahip üçüncü bölge. Bu bölgenin oluşturulması ile Coca Cola'nın Avrupa'daki merkezleri olan Madrid, Essen, Oslo, Viyana ve Londra'ya İstanbul eklendi.

ŞİŞE İHRACATI
Türkiye'nin başarıları arasında yeni projelere imza atmak da var. 1999 yılının Mayıs ayında, neredeyse bir asırlık dizayn olan orjinal şişesinin üretimi başladı ve Türkiye bu şişenin üretildiği dört ülkeden biri oldu. Böylece Avrupa, orjinal Coca Cola şişelerini Türkiye'den alacak. İlk üretildiği dönemin teknolojisi nedeniyle hafif yeşil ton barındıran orjinal şişe için Mersin Şişe Cam tesislerinde özel bir üretim hattı kuruldu.

Yumurta şeklinden sonra bu şişenin en çok tanınan ikinci şekil olduğunu dile getiren Cem Kozlu, Türkiye'nin bu konuda da erken davrandığını ve önemli bir ihracat fırsatı yakaladığını dile getirdi.

Her gün dünyada bir milyar, Türkiye'de ise 17 milyon bardaktan fazla Coca Cola tüketiliyor.


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır