kapat

12.01.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Yeni medya dönemi
Haber ve bilgi Time Warner'dan gelecek, American Online'ın internet teknolojisi ile halka sunulacak. Böylelikle yeni medya dönemi start alacak

Dünyanın en büyük internet servis sağlayıcısı American Online ile medya devi Time Warner'ın birleşmesi 'Yeni medya' dönemini başlattı. Tüm dünyada medya şirketlerinin bir internet şirketi ile birleşerek sanal dünyaya yönelişinin startı 182 milyar dolarlık en büyük şirket satın alma operasyonu ile verildi. Haberin duyurulmasının ardından başta ABD olmak üzere, Avrupa ve Asya'da medya hisseleri borsalarda prim yapmaya başladı. Disney hisseleri Wall Street'te bir günde yüzde 11 yükseldi.

NELER DEĞİŞECEK?
Yeni medya döneminde, bir TV ya da basım yayım kuruluşu yoğun haber ağı ve bilgi arşivini sağlarken, internet şirketi teknolojik altyapı ile bilgilerin doğru şekilde aktarılmasını sağlayacak. İnternet ile medyanın gücü birleşince ortaya çıkacak güç ile daha fazla insan etkilenebilecek. Nitekim AOL-Time Warner'ın birlikte müşteri sayıları yazılı basın, TV ve internet kullanıcıları toplandığında tam 100 milyon kişiyi buluyor. Sadece CNN tüm dünyada 1 milyar kişiye ulaşıyor.

Bir uzmanın yaptığı yoruma göre eskiden istediğiniz mp3 (müzik dosyası) dosyasını internetten indirebiliyordunuz, ancak bu imkân filmler için pek yoktu. Bu birleşme ile Warner Bros'un arşivleri, kullanıcıya internet üzerinde açılabilecek. Ayrıca AOL'nın servis sağladığı 20 milyon abonesine kablolu TV üzerinde daha hızlı hizmet imkânına kavuşabilecek. Ayrıca AOL.com CNN'in ve Time gibi dev markaların haber desteği ile dünyanın en zengin portal'ı (sayfa) olma özelliği kazanacak.

SİNYALLER GELİYOR
Yeni medya şirketlerinin oluşumuna yönelik ilk sinyal Avusturalya'dan geldi. Medya baronu Rupert Murdoch'un yüzde 30'una sahip olduğu News Corp'un hisseleri, bir günde yüzde 28 yükseldi. Piyasada konuşulan Murdoch'un AOL-Time Warner birleşmesinden sonra bir internet şirketi ile evlilik yapacağı yönünde. AOL'in Time Warner ile birleşmesi aslında şirketin asıl rakibi Microsoft'a karşı yürüttüğü stratejinin bir parçası olarak da yorumlanıyor. Uzmanlar AOL eğer Time Warner'ı almasaydı, Disney'i ya da CBS'i satın alacağını belirtiyor. AOL'nin kuruluşu olan Netscape'in açtığı dava nedeniyle halen ABD anti tekel yasaları ile başı dertte olan Microsoft'un da bu birleşme karşısında, yeni bir bomba patlatması bekleniyor. Microsoft'tan AOL-Time Warner birleşmesine ilişkin yapılan ilk açıklamada, AOL'in bu birleşmeyle farklı bir alana yöneldiğini belirtilerek, önemsemez bir tavır sergilendi.

American Online
Kuruluş 1985

Çalışan sayısı 12.100
99 geliri 4.8 milyar dolar
99 kârı 762 milyon dolar
Piyasa değeri 164 milyar dolar
Sahip olduğu şirketler
* AOL

* AOL Instant rMessenger

* Compuserver

* Netscape

* Winamp

* ICQ

* Digital City

* Spriner

Time Warner

Kuruluş 1990
Çalışan sayısı 70.000
99 geliri 26.8 milyar dolar
99 kârı 168 milyon dolar
Piyasa değeri 97 milyar dolar
Grup şirketleri
* CNN

* TNT

* Cartoon Network

* Time

* People

* Sports Illustrated

* Warner Music

* Time Warner Cable

Bilgi ile teknoloji evlendi
Türkport Genel Müdürü Erginsoy, AOL-Time Warner birleşmesini internetin rüştünü ispat etmesi olarak yorumladı

Türkport Genel Müdürü Ömer Erginsoy, AOL-Tıme Warner birleşmesi ile internet üzerindeki tartışmaların sona erdiğini söyledi. Erginsoy, bir internet şirketinin Time Warner gibi bir grubu 182 milyar dolar gibi bir parayla satın almasının üretilen bir artı değer olduğunu ve internetin bir balon olmadığını gösterdiğini söyledi. Erginsoy, bu birleşme ile yeni medya döneminin başladığına dikkat çekerek şöyle konuştu:

'Geleneksel medya, interaktif medyaya göre oldukça pasif kalıyor. Bu tip birleşmelerler medya kuruluşları içeriğin zenginleşmesini sağlarken, internet şirketleri işin teknolojik altyapısını tamamlıyor. Böylelikle interaktif medyada daha etkin olunabiliyor.' Erginsoy trendin dünyayı saracağına dikkat çekerek, 'Bugün geleneksel medya gruplarının bir değeri var. Ancak bu gruplar internet yatırımı yapmadıkları sürece değerlerini kaybedecekler. Time Warner'ın bu kararıyla geleceğe yatırım yaptı' dedi.

İÇERİK KRALDIR
Türkport Genel Müdürü Erginsoy, şirket olarak her zaman bir medya portalı olarak içeriğin önemini vurguladıklarını belirterek, bunun yanında içeriği sanal dünyaya entegre edecek teknolojinin de önemli olduğunu söyledi. Erginsoy Turkport'un stratejisinin bu birleşme ile ne kadar doğru olduğunun kanıtlandığını ifade ederek, 'Türkport, Medya Holding'in doğal bir sonucu. Medya Holding'in geniş bilgi altyapısı ile teknolojiyi biraraya getirerek, yatırım yaptık' diye konuştu. Erginsoy Turkport olarak sanal alışveriş merkezi kurma niyetlerinin olmadığını belirterek kendilerinin bilgi merkezi olduğunu ve müşterilerine hangi malı en uygun koşullardan nereden alabileceklerini gösteren bir görevi üstleneceklerini söyledi. Erginsoy bir sektörde uzmanlaşan kuruluşların sanal dünyada da aynı sektörde çalışmaları gerektiğini de sözlerine ekledi.


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır