kapat

10.11.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
banners
Sabah İnternet
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

Teba
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Otomotivde birleşme durmak bilmeyecek
BU yıl ikincisi düzenlenen ve dünyaca ünlü pek çok otomotiv otoritesini İstanbul'da buluşturan Otomotiv Konferansı'nda yeni trendler tartışıldı.

Management Centre Türkiye ve Yapa Tanıtım işbirliğiyle düzenlenen ve Sabah Gazetesi'nin de sponsorlar arasında yer aldığı konferansta, otomotiv sektöründeki son gelişmeler ve geleceğe dönük projeler hakkında ayrıntılı bilgi verildi.

ELM International Pazar Araştırmaları ve Danışmanlık Şirketi'nin sahibi Amerikalı Marc Santucci ise, ürün ve süreç teknolojisi çok hızlı bir şekilde değişen otomotiv endüstrisinin, 100 yıllık tarihinin en dinamik dönemini geçirdiğini söyledi.

Otomotiv endüstrisinin global oyuncularının sayısının 10 yıl içinde 4'e ineceği yolunda yapılan tahminlere katılmayan Santucci, "Sektörde birleşmeler, satın almalar olacak. Ancak başta Çin ve Hindistan olmak üzere kendi otomotiv sanayisini, markasını ön plana çıkarmaya çalışan ülkeleri unutmamak gerekir. Devlerin yanında küçükler de başarılı bir şekilde yollarına devam edecek" dedi. Son bir kaç yılda, Mercedes-Benz'in Chrysler'i, Hyundai'nin Kia'yı, Daewoo'nun SsangYong'u, Volkswagen ve BMW'nin Rolls Royce'un isim ve fabrikalarını, Toyota'nın Daihatsu'nun büyük bir kısmını, Ford'un Volvo'yu satın aldığını ve Renault'nun da Nissan'ın kontrolünü ele geçirdiğini anlatan Santucci, "İki yıl önce söyleselerdi, imkansız gelirdi. Ama şimdi, pek çok yeni satın alma ve birleşmenin yolda olduğunu herkes biliyor" dedi.

Konferansta ayrıca, otomotivde kablosuz iletişim konusunda Texas Instrument'in sahibi Dung Tu, bayi yönetimi ve pazarlama dağıtım kanalları konusunda Leonarda Buzzavo ve plastiğin otomotive etkisi konusunda Dow Automotive'den Luis Lorenzo konuşma yaptı.

YERLİ ÜRETİCİYE SİTEM
Evsahibi olduğu Otomotiv Konferansı'na katılmayan yerli üreticileri eleştiren İthal Otomobilleri Türkiye Mümessilleri Derneği Başkanı Metin Ecevit, işbirliği çağrısında bulunduklarını ancak yanıt alamadıklarını söyledi. Metin Ecevit, bir türlü beraber hareket etmek istemeyen ve sürekli karşılarında lobi oluşturan yerli üreticilere sitem etti.

İthal oto firmalarının, bayi teşkilatları da olmak üzere topyekün ilgi gösterdiği konferansta, elektronik ticaretten, küresel otomotiv piyasasının değişen çehresi ve bayi dağıtım kanallarına kadar pek çok konu ele alındı.

Metin Ecevit, açış konuşmasında, "Biz depremzede değiliz, devletin bize yardım etmesi için hiçbir neden yok" dedi. Ecevit, sadece otomotiv sektörünün değil, pek çok sektörün zor durumda olduğunu vurguladı. Dünyanın uzay teknolojisini araçlara uyguladığı bir döneme girdiğini, 1960'larda Japonya'da üretime başlayan bir şirketin günümüzde 2 milyon araç ürettiğini kaydeden Ecevit, "Biz de 1960'larda Devrim aracını üretmiştik. Ancak, bugün hâlâ 270-280 bin araç satıp, satmama mücadelesi veriyoruz" diye konuştu.

Esnek üretim geliyor
Otomotİv sektörüne küresel bakış isimli bir konuşma yapan "Dünyayı Değiştiren Makine" isimli kitabın yazarı Daniel Roos, "Otomobil ölecek diyenler gerçeği göremiyor. Toplu taşımacılık hiçbir zaman otomobilin sağladığı faydayı veremeyecek" dedi. Otomotiv endüstrisinde önemli değişiklikler yaşandığını belirten Roos, teknolojik değişiklik, yeni hammaddeler, yeni sürüş sistemleri, enerji ve çevre konusundaki gelişmelerin sektörü yeniden biçimlendirdiğini söyledi. Otomotiv piyasalarındaki büyümenin, gelişmiş dünyadan gelişen dünyaya doğru kaydığını belirterek şöyle devam etti: "İmalat gelecekte rekabet açısından önemini kaybedecek. Otomotivde en büyük değişiklik, dağıtımda gerçekleşecek. Yalın üretim yapan ve etkin dağıtım gerçekleştiren bir markan başarılı olabilecek. Otomobiller artık sipariş üzerine, çok esnek olarak üretilecek.

Internet ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin sektörün önünde yeni ufuklar açtı. Bu çerçevede bayi ve tedarikçilerin organizasyonunda önemli değişiklikler yaşanacak. Otomobil üreticileri yeni dünyaya ayak uydurmak zorunda.


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır