Bir tüketici PÜİS'i Rekabet Kurulu'na şikayet etti. Tüketicinin iddiası: PÜİS, akaryakıt istasyonlarında komisyon uygulamasıyla rekabeti engelledi...
Avukatlık yapan Neşet Ömer Yıldırım tüketici sıfatıyla Petrol Ürünleri İşverenleri Sendikası'nı (PÜİS) Rekabet Kurulu'na şikayet etti. Yıldırım'ın iddiası şöyle: Sendika tüm akaryakıt istasyonlarında kredi kartlarıyla akaryakıt ürünleri satışında yüzde 5 oranında komisyon uygulamasına geçilmesi istedi ve 4054 Sayılı Rekabetin Korunması Hakkındaki Kanuna aykırı davrandı. PÜİS'in Ekim ayında tüm akaryakıt istasyonlarına yazı göndererek komisyon uygulamasını başlattığına işaret eden Neşet Ömer Yıldırım'ın, başvurusunda şu ifadeler yer alıyor:
"PÜİS kararının rekabetin korunması hakkındaki kanunun özellikle 4-a maddesindeki düzenlemesine aykırı olduğu düşüncesiyle Sayın Kurulunuza başvurmaktayım. Sözkonusu hukuka aykırılığın giderilmesinde tüketici olarak hukuki menfaatimin olduğu tartışılmaz olduğu gibi PÜİS'in de Kanun'da tanımlandığı şekilde teşebbüs birliği olduğu açıktır. Bütün akaryakıt istasyonlarının beraberce komisyon uygulamasına geçmesi bu durumun medya ve istasyonlara asılan pankartlarla ilan edilmesi uyumlu eylemin göstergesidir..."
Rekabet Kurulu'nun konuyla ilgili kararını ilgiyle takip ediyoruz.
Mustafa Çetin-Bolu: Arçelik klimanın parçası ücretsiz değiştirildi .
Dursun Çınar-Ankara: Mazda onarım ücretini iade etti.
Sevgi Can-İstanbul: 5 aydır beklenen parçayı Daewoo teslim etti.
Sibel Tural-Adana: Tefal, Clipso düdüklü tencereyi değiştirdi.
Zekeriye Çiçek-Ankara: Pamukbank 189 milyon lirayı iade etti.
Fulya Akkülah-İstanbul: Sümerbank kredi kartı sorunu çözümlendi.
Jale Miskioğlu-İstanbul: Arçelik buzdolabı yenisiyle değiştirildi.
Nadide Burcu Göknar-İstanbul: Kemal Tanca, ayakkabıyı yenisiyle değiştirerek okurumuzdan özür diledi.
Esma Özyürek-Ankara: Philips, ütüyü ücretsiz olarak tamir etti, garanti süresini 1 yıl daha uzattı.