Diğer taraftan, ilk sekiz ayda Sağlık Bakanlığına bağlı sağlık kuruluşlarına başvuran önemli sayıdaki SSK'lı hasta sayısına rağmen, kapasite kullanımının artırılması ve performansa dayalı prim sistemi uygulamasıyla, hizmet kalitesinde bir azalma olmamış, aksine hasta memnuniyetinde artış gözlenmiştir.
Uygulamaya daha ziyade SSK'lı hastaların Sağlık Bakanlığından hizmet alması şeklinde yansıyan ortak kullanım protokolü ile elde edilen göstergeler, Tasarının Ülke kaynaklarının etkili ve verimli olarak kullanımını ve kaliteli sağlık hizmeti sunumunu sağlamaya yönelik hazırlanma amacına da delil oluşturmaktadır.
Tasarı kapsamında bulunan sağlık kuruluşlarının Sağlık Bakanlığı çatısı altında toplanması ile şu sonuçların elde edilmesi beklenmektedir.
- Sağlık hizmetlerinin tek elden planlanması, sağlık politikalarının Ülke genelinde aynı şekilde uygulanması ile kurumsal farklılıkların ortadan kaldırılması sağlanacaktır.
- Sağlık hizmetlerinin sunumunda standardizasyonun teminine yönelik çalışmalar hızlanacaktır.
- Sağlık kurum ve kuruluşlarının açılış, kapanış ve denetimlerinde de aynı standartlar uygulanabilecektir.
- Koruyucu sağlık hizmetlerine ağırlık vermek daha kolay hale gelecektir.
- Eş zamanlı olarak başlatılacak aile hekimliği hizmetleriyle birlikte, etkili bir sevk mekanizmasının oluşturulması mümkün olacaktır.
- Sağlık hizmetlerinin maliyetlerinin daha iyi kontrol edilmesi sağlanabilecektir.
- Tıbbcihaz, ilaç ve diğer tıbbsarfların temininde ortak yöntemlerin kullanılması sağlanacak ve kaynak kullanımı rasyonel hale gelecektir.
- Sağlık yatırımları ve sağlık insan gücü planlamasının daha gerçekçi olarak yapılması ve uygulanması temin edilecektir.
- Sağlık personelinin farklı kurumlarda çalışmalarından kaynaklanan özlük ve diğer malhaklarındaki farklılıklar ortadan kalkacaktır.
- Ülke genelinde bütün hastaların ayakta ve yatarak tedavileri sırasında kullanacakları ilaçlar aynı standartlarda temin edilecek, geri ödeme mümkün olacak ve bu konuda mağduriyet yaşanmasının önüne geçilecektir.
- Kurumlara ait binalar ve donanım daha verimli kullanılacaktır.
- Halkımız sağlık hizmetine daha kolay ulaşmaya başlayacak, daha kaliteli bir hizmeti eşit şartlarda almış olacaktır.
Bilindiği üzere kamu yönetimi reformu ve yeniden yapılanma çevresinde sağlık kuruluşları mahallidarelere devredilecektir. Ancak, mevcut durumda farklı kamu kurumlarına ait bulunan sağlık kuruluşlarının çok farklı yapıda ve farklı standartlarda olduğu bilinmektedir. Bundan dolayı nihaolarak mahallidarelere devredilmesi planlanan sağlık kuruluşlarının, devirden önce rehabilite edilmesi, belirli standarda ve homojen ve üstün bir hizmet anlayışına kavuşturulması gereği ortadadır.
Kamu yönetimi reformunda sağlık kuruluşlarının mahallidarelere devri için öngörülen beş yıllık geçiş süreci içinde tüm sağlık kuruluşlarının aynı standartta kaliteli ve maliyet etkili hizmet sunacak şekilde rehabilite edilmeleriyle birlikte mahallidarelere devri nihahedeftir.
Tasarının kanunlaşmasıyla, Sağlık Bakanlığı çalışmalarını sağlık hizmeti sunumunun geliştirilmesi konusunda yoğunlaştırmış olacaktır. Böylece Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ise çalışmalarının kamu sigortacılığı, kamu sağlık sigortacılığı ve sağlık finansmanı konularında yoğunlaştırma imkânına kavuşacaktır.
Özünde temel insan haklarından olan sağlık hakkını gerçekleştirmek üzere, uluslararası hukuk normları ile Anayasanın emredici hükümleri çerçevesinde hazırlanmış olan Tasarıda, Anayasanın ilgili bütün hükümleri gözetilmiş bu kapsamda özellikle SSK'nın mülkiyet hakkı korunmuş, kamu hizmeti görevlileriyle ilgili özel hükümler sevk edilerek malhaklar ve özlük hakları yönünden mağduriyete yol açılmamasına hassasiyet gösterilmiştir.
Ayrıca, sağlık birimlerinin devir işlemleri hazırlık sürecini gerektirdiğinden, devredilecek birimlerin taşınır, taşınmaz, tıbbdonanım ve personelinin tespiti ve SSK'ya ait olan mal bedellerinin tespiti için oluşturulması öngörülen komisyonların bir an evvel çalışmaya başlaması gerekli bulunmaktadır. Bundan dolayı bu hususa ilişkin hükümlerin yayım tarihinde diğer hükümlerin ise 1.1.2005 tarihinde yürürlüğe girmesi yolunda düzenleme getirilmiştir.
SSK'lının ilaç kuyruğu çilesi bitiyor SSK'lıların da serbest eczanelerden ilaç almasına imkan tanıyan protokol bugün yürürlüğe giriyor. Uygulama ile ilaç kuyrukları tarihe karışacak. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı...devamı
Trakya SSK'lar hizmet yarışında Edirne, Kırklareli ve Tekirdağ SSK hastaneleri büyük illerdekilerin aksine sorun değil çözüm üretiyor. Türkiye'de, özellikle büyük şehirlerdeki SSK hastanelerinde yaşanan kötü...devamı
Hastayla bir dakika Göztepe SSK hastanesinde randevular arasında 6 dakika var. Ancak hastalar, doktorların kendilerini birkaç dakika göz ucuyla muayene etmelerinden şikâyetçi Telefonla randevu alma sistemi...devamı
Zatürreeli bebeğe iki yatak arası beşik Afyon SSK Hastanesi. Saat sabaha karşı 01.30. Merkez Haber Ajansı'ndan 4 arkadaş hastanenin çocuk servisindeyiz. Hasta yatakları balık istifi dolmuş. Tek bir yatakta iki çocuk bir...devamı
SSK'lılar ilaç kuyruğundan kurtuluyor Sosyal Sigortalar Kurumu'nda SSK'lıları ilaç kuyruğundan kurtaracak, "serbest eczane" modeli hayata geçiyor. SSK'lı hastaların, ilaçlarını eczanelerden almasına imkan veren protokol,...devamı
Hastanede 'tele kuyruk' dönemi Bitmeyen Çile SSK (1). Telefonla randevu sistemine geçilen SSK hastanelerinde, vatandaş şimdi de evinde meşgul tonu bekleyerek kuyruğa giriyor İstanbul'un hasta yükünü sırtlayan Okmeydanı...devamı
Nefesi yetenler 'sağlık'lı kalır! Bitmeyen Çile SSK-2: SSK'da kuyrukların birinden ötekine koşturmak gerekiyor. Torpillinin işi bittikten sonra doktor sırası bekleniyor, oradan da tahliller ve röntgen çektirmek için...devamı
SSK'nın yükü 7 kentrilyon lira Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanı SSK'nın durumunu şöyle özetliyor: Bugün 'kapatıyoruz' desek ve tüm yükümlülükleri üstlensek 7 kentrilyon gerekiyor. Sağlık ve emeklilikte yeni dönem...devamı