Kurallar ve hava geçitleri
Zaman cezalar ve diskalifiye Pilotların pisti önceden belirlenmiş bir rıtayı izleyerek tamamlaması ve Hava Kapıları arasından uçması gerekmektedir. Ekte belirtilen hareketlerin doğru bir şekilde yerine getirilmemesi, saniye cezalarının pilotların yarış zamanlarına eklenmesiyle sonuçlanır. Kuralların daha ciddi bir şekilde ihlali durumunda ise pilotların diskalifiye edilmesi söz konusu olur..
Diskalifiye Tehlikeli uçuşlar yapmak ve rotayı doğru şekilde takip etmemek diskalifiye sonucunu doğurur.
Tehlikeli uçuşlar - Herhangi bir çeşit tehlikeli uçuş - Çok alçaktan uçmak - Uçuş çizgisini geçmek - Bulutların içinde uçmak - Yer ya da su yüzeyine değmek
Saniye cezaları Saniye cezaları Hava Kapılarından yanlış geçilmesi, dönüş manevralarının yanlış yapılması ya da kapılara değilmesi halinde eklenir.
Hava kapılarından yanlış geçilmesi Pilotun aşağıda belirtilen şekillerde hareket etmesi durumunda üç saniyelik ceza verilir:
- Hava Kapısını çok yüksekten geçmek - Yanlış bıçak-sırtı ya da düz uçuş yapmak - Yanlış tarafa doğru bıçak sırtı uçuş yapmak. Bu, pilotun uçağına sağa doğru açı yaptırması gerekirken sola doğru açı yaptırdığında ya da sola doğru açı yaptırması gerekirken sağa doğru açı yaptırdığında gerçekleşir.
Yanlış manevra Pilota, bir dönüş manevrasını doğru yapmaması durumunda üç saniyelik ceza verilir.
Kapıya değmek On saniyelik ceza verilir.
Rotayı takip etmemek Önceden belirlenmiş rotadan sapmak Önceden belirlenmiş bir dönüş manevrasını yapmamak
HAVA GEÇİTLERİ
Red Bull Air Race parkurunu saatte 400 km.yi aşan hızlarla geçen pilotlarla gökyüzünde yapılan slalom. Bu müthiş derecede heyecanlı, ama aynı zamanda oldukça da riskli bir şey. Engellerin, çarpma halinde uçak ya da pilota zarar vermeyecek şekilde yapılması işte bu yüzden çok önemli. Bu her zaman sorulan bir soru: Uçak bir şişme kulesine çarparsa ne olacak?
Şişme kulelerden oluşan "hava geçitleri", Innsbruck merkezli şirket Bellutti Protection Systems tarafından uzun uğraşlar sonucunda geliştirildi. Martin Jehart ve ekibi, bir uçak onlara çarptığı anda parçalanıp çöken hava geçitleri tasarladı. Çok hafif ve hassas yelken malzemesinden üretilen kuleler, bir uçağın kanadı ya da pervanesi değer değmez yırtılıyor. Böylece de uçağa zarar vermeden tehlikesiz biçimde çöküveriyor. Bir hava geçidi dört dakika içinde yenisiyle değiştirilebiliyor.
Bütün hassaslıklarına rağmen, hava geçitleri oldukça esnek ve saatte 54 km.ye kadar çıkan rüzgar hızına bükülmeden dayanabiliyorlar. Bunu başarmak için, şişme kuleler koni şeklinde yapıldı. Tabanda beş metre enindeki kulelerin ucuysa 75 santimetre eninde.
Hava geçitleri, yerden 19 metre yükseklikte ve her bir hava geçidini iki şişme kulenin arasındaki mesafe ortalama 10-14 metre arasında değişiyor.
|