SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
  » Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yaralılar anlatıyor : Ortalık ölü ve yaralı doluydu
Hızlandırılmış Katliam
Kaza ile ilgili basın açıklaması
Bakanlar Kurulu'nda tren kazası tartışıldı
Bizim yolcumuz değil
Tren kazasına protesto ve suç duyurusu
TCDD Genel Müdürü: Normal tren desek kimse binmezdi

TCDD Genel Müdürü: Normal tren desek kimse binmezdi

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman "Bizim hızlı trenimiz yok, bu normal tren. Ama 'normal tren yaptık gelin binin' desek ilgi çekmezdi. Hızlandırılmış tren diyerek, yolcu ilgisi çekildi. Bunda da başarılı olundu" dedi.

İstanbul-Ankara seferini yapan Yakup Kadri Karaosmanoğlu adlı trenin raydan çıkması sonucu meydana gelen facianın ardından "hızlandırılmış tren" için çalışmaları sürdürülen Basmane- Bandırma ve Ankara-Erzincan parkurunda "iyileştirmeye evet, zorlama hıza hayır" noktasına gelindi. Pamukova'da meydana gelen facia sonrasında demiryolu literatürüne Türkiye'nin armağanı olarak geçen "hızlandırılmış tren" ve bu konudaki çalışmalar tartışılmaya devam ediliyor. Hızlandırılmış tren konusunda iki ayrı görüş var şu anda. Bir yanda son derece eski olan alt yapıyla demiryollarında hız yapılamayacağını savunanlar, diğer yanda ise bazı teknik çalışmalarla hızın artırılabileceği görüşünü dile getiren TCDD yönetimi bulunuyor.

Hız artışına 'hayır' kararı
Facia, TCDD'de görev yapan teknik kadroları, demiryolunda alt ve üst yapılarda yenilemeye "evet", zorlamayla hız artışına "hayır" noktasına getirdi. Teknik kadrolar, bu yöndeki yaklaşımlarını genel müdür ve genel müdür yardımcılarıyla da paylaşacaklar. Söz konusu parkurlarda, iyileştirme sonrasında yeni bir faciaya yol açacak hız denemesine izin verilmeyeceği belirtiliyor. Konunun Bakanlar Kurulu öncesi toplanan TCDD yöneticileri arasında da tartışıldığı ve bu yönde bir görüş birliğinin oluşmaya başladığı kaydediliyor.

Pazarlama Modeli

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, SABAH'a yaptığı açıklamada, hızlı trenin saatte 200 kilometre hız yaptığına işaret ederek, "Bizim hızlı trenimiz yok. Bu, hızlandırılmış normal bir tren. Ama biz ilgi çeksin diye, yolcular gelsin diye hızlandırılmış tren adı verdik" diye konuştu. Karaman, "Hızlandırılmış tren adı yok. Buna, 'normal tren yaptık gelin yolcular binin' desek ilgi çekmezdi. Hızlandırılmış tren diyerek, yolcu ilgisi çekildi. Bunda da başarılı olundu. Bütün trenlerimiz dolu gidip gelmeye başladı" itirafında bulundu. Eski TCDD Genel Müdürü Tekin Çınar ise mevcut alt yapının hıza uygun olmadığını belirterek, bu alt yapıyla hız yapmanın faciaya davet çıkarmak olduğunu söyledi.

Çalışmalara devam
Öte yandan TCDD, hızlandırılmış tren projesini Türkiye'ye yaymak üzere Balıkesir- İzmir ve Ankara-Erzincan arasında başlattığı çalışmaları durdurmayacak. TCDD, Basmane-Bandırma arasında sefer yapan trenlerin hızlandırılmasına yönelik olarak 13 Nisan 2004 tarihinde yol yenileme çalışmalarına başlamıştı. 35 kilometreye yakın yol yenilendi. Bu kapsamda toplam 101 kilometre yolun yenilenmesi gerekiyor. Bandırma-Basmane arasında malzeme tebdilleri, kaynak yapılması, balast takviyesi, buraj, regraj, eleme ve tokmaklama çalışmalarını kapsayan yol bakım ve onarım çalışmaları da devam ediyor. Yol yenileme ve hız artımı için yapılan çalışmalar sonunda Basmane-Bandırma arası seyahat süresinin 3.5 saate indirilmesi planlanıyor.

Ankara-Erzincan Yolu
Trenlerin hızlandırılması çalışmalarının bir başka ayağını da Ankara ile Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman'ın memleketi Erzincan arasındaki parkur oluşturuyor. 934 kilometre uzunluğundaki Ankara-Erzincan parkurunda ekonomik ömrünü tamamlamış bölümlerde yol yenilemesi işlemleri sürdürülüyor, makaslar değiştiriliyor. Sürdürülen çalışmaların tamamlanmasıyla halen 17 saat 6 dakika olan Ankara-Erzincan arası seyahat süresinin de yaklaşık 9 saat 30 dakikaya indirilmesi amaçlanıyor. TCDD, "hızlandırılmış" projesi kapsamında Ankara-Kayseri arasını 3 saat 50 dakikaya, Ankara-Sivas arasını 5 saat 50 dakikaya düşürmeyi hedefliyor.


DERLENEN HABERLER
Yabancı uzmanlar incelemede
Yabancı uzmanlar incelemede
İstanbul-Ankara seferini yaparken kaza yapan Yakup Kadri Karaosmanoğlu adlı "hızlandırılmış" trenin raydan çıkma nedenini araştırmak üzere Almanya'dan gelen 3 kişilik uzman heyet,...devamı
Avrupa'da hata payı sıfıra yakın
Avrupa'da hata payı sıfıra yakın
Sakarya'da meydana gelen tren kazasının ardından gözler, Avrupa'daki hızlı trenlerde uygulanan güvenlik sistemlerine çevrildi. Gelişmiş ülkelerde insandan kaynaklanan hatayı en aza...devamı
Makinistlere yüklendi
Makinistlere yüklendi
Kazadan hemen sonra yaptığı açıklamalarda, hız sınırına uymadıkları gerekçesiyle makinistlere yüklenen TCDD Genel Müdürü Karaman, "hızlandırılmış" dahil tüm trenlerde hızı denetleyebilecek...devamı
Rapor sonucuna göre istifa ederim
Rapor sonucuna göre istifa ederim
TCDD Genel Müdürü Karaman, kaza oldu diye istifa etmeyeceğini belirterek, "Eğer bu trenin hızlandırıldığı için kaza yaptığı ortaya çıkarsa ancak o zaman giderim" dedi. TCDD...devamı
Eşini ve çocuklarını alıp Hollanda'ya dönecekti ama...
Eşini ve çocuklarını alıp Hollanda'ya dönecekti ama...
Hollanda'da çalışan Yavuz Aydın, imam nikahlı eşi Şaziye Çelik'e resmi nikah yaparak karısı ve iki çocuğunu da Hollanda'ya götürmek için yaklaşık bir hafta önce Türkiye'ye geldi.devamı
İrem son yolculuğuna gelinliğiyle uğurlandı
İrem son yolculuğuna gelinliğiyle uğurlandı
Tren kazasında ölen İrem Candan dün toprağa verildi. Başbakan Erdoğan, Candan ailesini evinde ziyaret ederek başsağlığı dileğinde bulundu. Sakarya'daki hızlandırılmış tren...devamı
3 yıl önceki kazada ölen yolcunun davası hâlâ sürüyor
3 yıl önceki kazada ölen yolcunun davası hâlâ sürüyor
Tarsus'ta 2001'de devrilen trende ölen 4 kişiden biri olan Seda Küçükşahin'in abisi Serdal Küçükşahin'in TCDD aleyhine açtığı dava sürüyor Hukuk mücadelesini devam ettireceğini söyleyen...devamı
Tınaz Ailesi'ne Gözyaşı
Tınaz Ailesi'ne Gözyaşı
Tatil için Fransa'dan İstanbul'a gelen Tınaz ailesi, Eskişehir'e gidecekti. Otobüsle gitmeyi düşünen aile, son anda hızlı gidebilmek için hızlandırılmış trene bindi. Tren kazasında...devamı
Yolcu makinist de kazada ölmüş
Yolcu makinist de kazada ölmüş
Sakarya Devlet, Pamukova ve ToyotaSA hastanelerindeki toplam 25 cesetten 24'ü teşhis edilerek ailelerine teslim edildi. Bilecik'in Pazaryeri İlçesi Devlet Hastanesi'ndeki...devamı


DOSYAYLA İLGİLİ DİĞER HABERLER
 Ölenlerin yakınları ve yaralılar hemen tazminat davası açabilir
 Avrupa'dan 'insani değer' uyarısı geldi
 İstanbul Barosu inceleme yaptı
 Tarafsız komisyona iki Alman uzman
 'Hükümete eksi puan yazıldı'
 Projeye onay veren hocalar AKP'li çıktı
 Eski Bakan Vural: Kazayı davet ettiler
 1.5 yıl sabredilemedi
 Rapora imza atan uzmanlar çark etti
 Teknik şeflerin raporuna sümen altı
 Fren yapınca raydan çıktı
 Tren kazasında hız tartışması alevlendi
 Gece temizlenen yerde gündüz delil aradılar
 Makinistler: 130 km'den bir anda 80'e düşemeyiz
 Bakan Yıldırım: Makinist suçlu
 Bakan'ın kadrosu akraba ve hemşehrileri ile dolu
 Ölü ve yaralıların kimlikleri
 Kaderleri trende buluştu
 Vali yardımcısının dramı
 Merak edip bindiği hızlı trende can verdi
 Erdoğan 'istifa' lafına bile kızdı
 Makinistin ilk hızlı seferiydi
 'Kesinlikle hız yapmadık raylar çok kötü haldeydi'
 Hızlandırılmış temizlik!
 Erdoğan olay yerinde
 Son yüzyılın büyük tren kazaları
 'Bu trene izin vermedik'
 Kimlik tespiti yapmak zor
 Düz yolda raydan çıktı
 Acım çok büyük
 'Durdurmadık yavaşlattık'
 Ayakta durmakta zorlanıyordum
 Yaralılar anlatıyor : Ortalık ölü ve yaralı doluydu
YAVUZ DONAT
Özeleştiri zamanı
ERGUN BABAHAN
Medeniyet testi
REFİK DURBAŞ
Kazada "medya"ya düşen görev...
ÖMER LÜTFİ METE
İstifa ve istifade
GÜNTAY ŞİMŞEK
Her kafada ray tıngırtısı
MEHMET BARLAS
Tren faciası, siyasi bir faciaya dönüşmemelidir..
Biz kazayı önceden görebilir miydik?
"Ölüm" olabilir ama "istifa" olamaz şeyler mi?
"Hızlı tren şovu"nun aktörleri istifa etmelidir!..
MUHARREM SARIKAYA
"Demiryolu komünist işi..."
UMUR TALU
Demiryolu kalmalı, Bakan gitmeli!
Raylardaki ölüm tuzağının hesabı verilmeli
SOLİ ÖZEL
Kaza, suç ve insan
ALİ SAYDAM
Japonlar bu durumda intihar ediyorlar!
İLKER SARIER
O bakan gidecek!
AHMET HAKAN COŞKUN
Tren ve ideoloji
MEHMET ALTAN
"Hızlandırılmış katliam"
REHA MUHTAR
Hayatımı yeniden yaşayabilseydim..
"İpuçlarını kim yok etti?.."
NEBİL ÖZGENTÜRK
Hızlandırılmış karikatür!
Irak'ta can pazarı
Irak'ta 5000 Türk bulunuyor. Şu ana kadar 30'a yakın Türk vatandaşı öldürüldü. Son gelen haberlere göre...
Türkiye'nin en büyük 500 firması
İstanbul Sanayii Odası'nın raporuna göre Türk sanayii krizi atlatıp toparlanma sürecine girdi. Özel sektör...
Alaattin Çakıcı Dosyası
Organize suç örgütü lideri Alaattin Çakıcı, 15 Temmuz 2004'te saat 19.30 sıralarında Avusturya'nın Graz...
GAP Dosyası
1970'lerde temeli atılan Türkiye'nin en büyük, dünyanın ise 8'inci büyük projesi GAP, gereken 32 milyar...
Olimpiyat meşalesi
Olimpiyat meşalesi 25 Mart'ta Yunanistan'da Hera Tapınağının da bulunduğu Olimpiya kentinde geleneksel...
NATO Zirvesi
2004 NATO Zirvesi 28-29 Haziran 2004 tarihlerinde, Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayında...
YÖK Yasa Tasarısı Meclis'ten Geçti
Tüm tartışmalara rağmen YÖK Kanunu'nda değişiklik öngören ve imam hatip lisesi mezunlarının üniversiteye...
Kıbrıs Dosyası, Annan Planı
Powell: "Türk tarafı referandumda evet demekle büyük ve tarihi bir adım atmıştır. Bundan sonra çözüm için ve...
31 Mart 2004 tarihli Annan Planı'nın metni
Annan planı'nın sunumu ilk kez 11 Kasım 2002 tarihinde yapıldı. Düzeltmeler ve eklemeler sırasıyla 10...
7. Gözden Geçirme tamamlandı
Uluslararası Para Fonu (IMF) ile yürütülmekte olan Stand-By Düzenlemesi'nin 7. Gözden Geçirmesi, IMF İcra...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.