Kuruluşlar para bulamayınca alışveriş festivali Kasım'a kaldı
Dilek TAŞ / EKONOMİ
23.04.2009
Krize rağmen özellikle Körfez ülkelerinden gelen turistlerin alışveriş harcamalarının artması, Turizm Bakanlığı, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), İstanbul Ticaret Odası (İTO), Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) ve Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) gibi kuruluşları harekete geçirdi. Daha önce Shopping Fest adıyla yapılan, Nisan'da Shopping Paradise (alışveriş cenneti) adıyla düzenlenmesi planlanan alışveriş turları şirket ve kuruluşların bütçesizliği yüzünden kasıma kaldı. Proje kapsamında seyahat acentelerinden Kasım için özel tur programları , alışveriş merkezlerinden de bu döneme özel indirimler hazırlaması istendi. TÜRSAB Genel Sekreteri Günnur Özalp, projenin perakendeden turizme kadar geniş bir kapsamda ele alındığını bildirdi. Aralarında Tanıtma Genel Müdürlüğü'nün de olduğu kuruluşlarla toplantılar yaptıklarını belirten Özalp, projenin kapsamının genişletileceğini ancak çalışmaların halen devam ettiğini söyledi. Nisan'da yapılması planlanan organizasyon katılımcı kuruluşların bütçe oluşturamaması, İstanbul'da otellerin o dönemde dolu olması gibi nedenlerle ertelenmişti. Projeye katkıda bulunacak THY ve özel havayolları bu dönemde daha uygun fiyatlı biletler satıp, turistlerden ekstra bagaj ücreti almayacak ya da yarı yarıya oranda alacak.
İLİŞKİLİ HABERLER
Kuruluşlar para bulamayınca alışveriş festivali Kasım'a kaldı