kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
25 Şubat 2009, Çarşamba
Sabah
 
Haberler Spor Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Magazin Sağlık Televizyon Yazarlar Kültür Sanat
 
24 Saat
24 Saat

Dördüncü sınıf okul başarısının ipucunu verir

ESRA TÜZÜN
ESRA TÜZÜN
23.02.2009
Çocukların eğitim sorunları ilkokul dördüncü sınıfa kadar kendisini pek göstermez. Sorunlar, özellikle dördüncü-beşinci sınıftan sonra ortaya çıkar ve çocuğun geleceğiyle ilgili ipuçları verir. Ama normal zekadaki bir çocuk, bu sorunları rahatlıkla atlatabilir.....
Çocuk Gelişim Uzmanı Şenay Yılmaz, özellikle beşinci sınıftan sonra çocukların okul başarısını artırma yöntemleriyle ilgili soruları yanıtladı...

* İlkokulu güçlükle tamamlamış bir çocuğun, ortaokulda başarılı olma şansı var mı?
Bu, çocuğun zekası ve yaşadığı sosyal çevreye göre değişir. Çocuğun zekası yeterli değilse, bütün öğrenim hayatı boyunca vasat olarak kalacaktır. Ama ortaokulla birlikte sosyal çevre değişiyorsa, normal zekada bir çocuk başarılı olabilir. İlkokul dördüncü sınıfa kadarki okul başarısı, çocuğun daha sonraki eğitim hayatındaki durumu çok belirlemez. Ama dördüncü, beşinci sınıftan sonra geleceğiyle ilgili önemli ipuçları ortaya çıkar. Bize de sorunlar en çok birinci sınıf, dördüncü sınıf ve altıncı sınıfta gelir.

İKİNCİ DÖNEME DİKKAT!
* Neden sorunlar özellikle bu sınıflarda çıkıyor?
Bunlar, çocuğun zekasını gösterdiği sınıflardır. Çocuğun eğitim geleceği bu sınıflarda şekillenir. Birinci sınıftan geçen çocuk dörtte, dördüncü sınıftan geçen çocuk altıncı sınıfta takılabilir. En geç şubat veya mart aylarında veliler profesyonel yardıma başvurur. Birinci dönemde konular çok yenidir, ancak ikinci dönemin başında konular zorlaşır, çocuklar da zorlanmaya başlar. O yüzden ikinci dönem sıkıntılar ciddi boyuta çıkar. Hatta nisan ve mayıs dönemi sıkıntılar artarsa; aile, yeni okul ve yeni sınıf arayışına bile girebilir.

* Ödev yapma alışkanlığı bulunmayan bir çocuğa ödev sorumluluğu nasıl kazandırılır?
Öncelikle çocuğunuza evde ödev yapabileceği sabit bir alan ayarlayın. Olabiliyorsa oda olsun. O odayı çocuğunuzla döşeyebilirsiniz. Ama aşırıya kaçmayın, çok algı olmasın. Çizgi film kahramanlarını falan tercih etmeyin. Çalışma köşesi sade olsun. Gerekirse çocuğun ödev saatinde televizyonu kapatın. Çocuk, okuldan geldikten bir saat sonra derse oturmalı. Ödev yapımında 20 şer dakikalık çalışma süreleri ayarlanmalı ve kısa aralar veya geçişlerin olması sağlanmalı. Olabildiğince her gün aynı saatlerde ödev yapmalı. Programlı yaşam çocuklara çok uygundur. Matematik, fen bilgisi, coğrafya, Türkçe gibi zor ve ağır konulu dersleri, bir zor bir kolay olacak şekilde sıralayın. Örneğin önce matematik sonra Türkçe, sonra fen bilgisi sonra belki biraz resim gibi... Ödevlerini bitiren çocuğunuza karşı ödüllendirici olun. Sorumluluklarını yerine getirmesi karşısında duyduğunuz mutluluğu ona gösterin.

* En verimli ders çalışma yöntemi nasıl olmalı?
Bunun için tek bir reçete yoktur. Çünkü çocukların öğrenme stilleri ders çalışma yöntemini belirler. Bırakın; kendi programını ve çalışma yöntemini kendisi belirlesin.

* Bilgisayar, başarısız olan bir çocuğa yardımcı olabilir mi?
Bilgisayar eğitiminde çocuk ezberden kurtulur. Araştırmalarda bilgisayarlı öğretimin klasik öğretime göre yüzde 24 etkili olduğu tespit edildi. Ancak sadece bilgisayara dayalı öğretim çocuğa zarar da verebilir. Bilgisayar, eğitime destek olmalı.
Haberin fotoğrafları