* Ülke markalaşması sıralamasında öne çıkmak için ne yapılması gerektiğini düşünüyorsunuz? Bu sonuçlar bir kez daha gösteriyor ki bir ülkenin dünya çapında marka olması için kullanılacak en etkili araçlar internet ve sinema-televizyon endüstrisi. Markanın yüzünün oluşmasında gazete ve dergi ilanları, TV spotları ve açık hava uygulamaları ne kadar önemli olsa da, marka değerinin sadece yüzde 3'ünü etkiliyor. Tüketiciler bu türden mesajlara karşı bağışıklık geliştirmeye başladılar. Bu kampanyaların asıl amacı güvenilir ve kaliteli bir zemin oluşturmak. Bir yazının başlığı gibi düşünün... Başlığın iyi olması, yazının okunması için şarttır; ama mesajın yüzde 97'si metnin içindedir. Türkiye'nin Amerikan sinemasını ve sinema endüstrisini bir pazarlama ve lobicilik aracı olarak kullanmayı öğrenmesi lazım. Biz Türk Film Konseyi olarak bu misyonu üstleniyoruz. Bir tasarı hazırladık ve Sayın Bakanımız'a sunduk. 'Topkapı' filminin çekimlerinden önce bu tasarının yasalaşacağı konusunda söz aldık.
* Yeni film projeleriniz var mı? Henüz başlangıç aşamasında olan, yapımcılığını üstlendiğim iki proje var. Prodüksiyon aşamasına geçince daha fazla ayrıntı vereceğim. Bu projeler üç sene önce kurduğum Türk Film Konseyi'ne ait. Türk Film Konseyi çatısı altında inanıyorum ki yakın zamanda birçok Türk ve yabancı ortaklı filme imza atacağız.