Yılın son günleri otomobilini değiştirmeyi düşünenlere cazip avantajlar sunuyor. Krize stokla yakalanan firmalar, döviz kurundaki artışı fiyatlarına yansıtmıyor..
Tüm dünyayı kasıp kavuran mali krizden en çok etkilenen sektörlerin başında otomotiv geliyor. Krizin adı bile otomobilde satışların bıçak gibi kesilmesine neden oluyor. Türkiye'de krizin etkilerinin hissedilmeye başlandığı ekim ayında yaşanan düşüş, kasım ve aralık ayında da kendisini gösterdi. Ekim ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 39 oranında gerileyen satışlar, kasım da da yüzde 58.5 oranında düştü. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, ocak-kasım döneminde toplam 451 bin 945 adet otomobil ve hafif ticari araç satışı gerçekleşti. Kasım sonunda binek otomobil satışları 280 bin 119 adete, hafif ticari araç satışları ise 171 bin 826 adete geriledi. Geçen yılın aynı döneminde toplam otomobil ve ticari araç satışları 493 bin 836 adet olarak gerçekleşmişti. Sıfır faiz dönemi Otomotiv ne yazık ki aralık ayına da kötü başladı. Uzun Kurban Bayramı tatili nedeniyle ayın ilk haftası boşa gitti. Elinde yüksek miktarda stokla krize yakalanan otomotiv firmaları, kampanya silahını çekti. Kampanyalarda; peşin alım indirimleri, döviz kurunu sabitleme ve Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) sıfırlama gibi cazip fırsatlar sunuluyor. Ayrıca, taşıt kredisi kullanan tüketicilere ortalama 12 aya kadar 0 faiz imkanı da veriliyor. Otomotiv firmaları, stoklarını eritebilmek için dövizde yaşanan yüzde 20 artışı fiyatlarına yansıtamıyor. Yani bir anlamda stok maliyetini fiyatları sabit tutarak ya da indirim yaparak dengeleme yoluna gidiyorlar.