kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
29 Aralık 2008, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Minibüsçülere ''görgü kuralları'' eğitimi

Giriş Saati : 29.12.2008 11:18
Güncelleme : 29.12.2008 23:30
Yeni Haber
Ankara Minibüsçüler Odası Başkanlığı, Büyükşehir Belediyesi ve Gazi Üniversitesi işbirliğiyle, sürücülere ''Etkili İletişim ve Dinleme'', ''Beşeri İlişkiler'' ile ''Davranış ve Görgü Kuralları''nı içeren eğitim çalışması düzenledi.

Ankara Minibüsçüler Odası Başkanı Hacı Bekir Gani, AA muhabirine yaptığı açıklamada, müşteriye daha iyi hizmet vermeyi amaçlayan ve 4 ay sürecek eğitime bin 900 minibüs şoförün katılacağını söyledi.

Odaya ait toplantı salonunun eğitim verme standardına uygun şekilde dizayn edildiğini bildiren Gani, minibüs şoförünün, aracına binen yolcuya nasıl davranacağı, en iyi iletişim tekniklerini nasıl uygulaması gerektiği konusunda bilinçlendirileceğini söyledi.

Her alanda üniversiteler ve Ankara Büyükşehir Belediyesi ile işbirliği içinde olduklarını ifade eden Gani, sürdürülen eğitim çalışmasında da bu doğrultuda hareket ettiklerini belirtti.

Ankara Minibüsçüler Odası Başkanı Gani, şunları söyledi:

''Şoför esnafımız eğitime çok büyük ilgi gösterdi. Katılım tahminimizin üzerinde oldu. Eğitim almaya başlayan arkadaşlarımızın, evine giderken eşine çiçek alarak gitmeye başladığını ve olumlu davranış değişikliklerine yöneldiklerini bize ifade etmesi bizleri sevindirdi. Demek ki verilen eğitim, onların yaşamının her aşamasında olumlu etki göstermeye başladı. Amacımız güvenli yolculuğu sağlarken, müşteri memnuniyetini en üst düzeyde sağlamaktır. Eğitime yönelik çalışmalarımızı önümüzdeki dönemde de sürdürmeyi planlıyoruz.''

EMPATİ GELİŞTİRMEK

Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ertuğrul Gölbaşı da minibüs şoförlerinin eğitime verdikleri önemden dolayı memnunluk duyduklarını ifade ederek, ''Etkili İletişim ve Dinleme'', ''Beşeri İlişkiler'' ile ''Davranış ve Görgü Kuralları''nı içeren eğitim çalışmasını sürdürdüklerini bildirdi.

Eğitim çerçevesinde, çeşitli minibüs duraklarında çekilen minibüs şoförü-yolcu diyaloğu konulu video gösterisinden de yararlanıldığını kaydeden Doç. Dr. Gölbaşı, amaçlarının her iki tarafın memnuniyetini sağlayarak, başarılı iletişimi yakalamak ve empati geliştirmek olduğuna işaret etti.

Minibüs şoförlerinin işleri gereği uzun süre direksiyon başında kaldıklarını ve stresli olduklarına dikkati çeken Gölbaşı, şöyle devam etti:

''Öncelikle yolculardan gelen şikayetleri belirledik. Bunlar arasında 'Ayakta yolcu alma', 'Yavaş hareket etme', 'Sigara içme' ve 'Kaba davranış ve harekette bulunma' geliyor. Yapılan tespitlerin ardından, bunların düzeltilmesi yönünde yapılması gerekenleri belirledik. Eğitim, şoförlerle sürekli diyalog içinde gerçekleşiyor. Ders boyunca karşılıklı soru-cevap şeklinde yaptığımız gibi, işleri sürdürürken karşılaştıkları sorunları örneklerle bizlere anlatıyorlar. Sorunu giderme yönünde karşılıklı görüş alış verişinde bulunuyoruz.''

Ankara Esnaf Odaları Birliği Başkanvekili Muhittin Köksal da esnafın eğitilmesine önem verdiklerini işaret ederek, Minibüsçüler Odası'nın yaptığı hizmet içi eğitimi desteklediklerini söyledi. Köksal, kendilerine bağlı meslek odalarının belirli dönemlerde, mesleklerinin standardını yükseltecek eğitim vermelerinin yarar sağlayacağına inandıklarını belirtti.

ŞOFÖRLER GÜLER YÜZ VE NAZİK DAVRANIŞ BEKLİYOR

Eğitime katılan minibüs şoförleri ise aracına binen yolcudan, ''Günaydın, iyi günler, iyi akşamlar'' dileği ile ''güleryüzlü nazik davranış'' beklediklerini söyledi.

''Her şey bizden beklenmesin. İyi iletişim tek taraflı olmaz'' diyen şoförler, aldıkları eğitimin son derece faydalı olduğunu bildirdi.

Uzun süre direksiyon başında olmalarının strese yol açtığını ifade eden şoförler, yolcuların da bunun bilincinde ve karşısındakinin de duyguları olacağı şeklinde davranması gerektiğini belirtti.

Şoförler ayrıca, eğitim sayesinde empati geliştirdiklerini, mesleklerinin yanı sıra sosyal yaşamlarında da öğrendikleri iletişim bilgilerini uygulamaya başladıklarını kaydetti.

(AA)