kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
10 Eylül 2008, Çarşamba
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

E-ticarete ''cimri'' anlayış getiriyorlar

Giriş Saati : 09.09.2008 11:44
Dünyanın önde gelen elektronik ticaret şirketlerinden eBay'ın Türkiye iştiraki gittigidiyor.com kurucuları tarafından, tüketicinin çeşitli tedarikçilere göre fiyatları karşılaştıracağı ve ürünleri inceleyebileceği ''cimri.com'' adı altında yeni bir site hizmete sunuldu.

Gittigidiyor.com'un kurucusu ve cimri.com'un Genel Müdürü Aydonat Atasever, gittigidiyor.com'un elektronik ticaret platformu olarak faaliyetlerini geliştirerek sürdürürken, kendisinin de aralarında bulunduğu bu platformun kurucu 3 ortağının cimri.com adıyla yeni bir projeye de imza attığını bildirdi.

Cimri.com'un gittigidiyor.com'dan tamamen bağımsız hareket eden farklı şirket olduğunu vurgulayan Atasever, bu sitede gittigidiyor.com'dan çok farklı bir çalışma sergilediklerini anlattı.

Atasever, Türkiye'de e-ticaret sektörünün hızlı şekilde yayılmasıyla çok fazla alışveriş sitesinin oluştuğunu, tüketicilerin siteler arasında fiyat aramaları yapmakta güçlük çektiğini, büyük karmaşaların yaşandığını belirtti.

Atasever, tüketicilerin kendilerine uygun ürünü ararken yaşadığı karmaşayı ortadan kaldırmak için cimri.com'u kurduklarını, bu platformun internette beklenen bir hamle olduğunu ifade ederek, ''Cimri.com, fiyat kıyaslama platformu olmanın yanı sıra aynı zamanda geniş bir ürün kataloğu. Sadece katalog oluşturmak için 12 kişilik ekip 14 ay boyunca, manuel olarak internet üzerinde satılan ürünlerin teknik özellikleri ve fotoğraflarını derledi. Platformun programlanması aşamasında ise 4 kişilik IP ekibi 5 ay görev yaptı'' dedi.

Tüm ürün bilgilerinin sistemde yer aldığını, fiyat bilgilerinin de tedarikçilerle kurulan bağlantı üzerinden güncellendiğini ifade eden Angın, şunları kaydetti:

''Bu oluşum sadece bir fiyat kıyaslama servisi değil, Türk kullanıcısının bulamadığı eşsiz bir ürün ansiklopedisidir. Cimri.com'a üye olanlar, aradıkları ürünleri tüm detaylarıyla inceleyip, karşılaştırıyor.
Alışveriş rehberi özelliğinden yola çıkarsak, cep telefonu almak isteyeyen kişi, kafasında marka modeli belirlerse, aradığı özelliklerle ilgili filtreleme yapabiliyor. Kameralı olması, bluetooth, 3G, mp3 çalar olması gibi özellikleri azaltıp, çıkan sonuçların içinden fiyatları karşılaştırabiliyor.
İkinci arama yöntemi ise tüketici aklında model belirlediyse 'search box'a yazıp, o telefonu satan alışveriş sitelerini görebiliyor. Ardından kendisine fiyatı, ödeme koşulları ve özellikleri uygun gelen ürünü tedarikçi firmanın sitesine yönlenip alabiliyor. Cimri.com'un her tüketicinin alışveriş yapmadan önce ilk uğrayacağı site olacağını düşünüyoruz.''

TEDARİKÇİLERİ İZLEME ENTEGRASYONU

Atasever, cimri.com ile ürünleri satan e-alışveriş siteleri arasında ürünün ''ürün başlığı'' ve ''satış başlığı'' bilgilerinin sürekli güncellendiğini söyledi.
Tedarikçi mağaza ile bir izleme entegrasyonu sağladıklarını ifade eden Atasever, mağazadaki bütün fiyatların güncel olarak cimri.com'da görülebildiğini, bu bilgilerin ''spider'' programları gibi tedarikçi siteden belli aralıklarla alınmadığını, çünkü bu yöntemde fiyatların yanlış veya zamansız çekilebildiğini anlattı.

Atasever, siteye ilginin çok yüksek olduğunu, geri dönüşlerde de aldıkları tepkiden memnun kaldıklarını, günlük 7 bin 500 ziyaretçinin ürün incelemesi yaptığını bildirdi.

40 MAĞAZAYLA ANLAŞILDI 20 MAĞAZA YAYINDA

Atasever, cimri.com'da yer alabilmeleri için 40 tedarikçi mağaza ile anlaşma sağladıklarını, ancak, anlaşmadan sonra fiyat ve ürün izleme entegrasyonu için belli bir sürece ihtiyaç olduğundan 20 mağazanın yayında olduğunu belirtti.

Mağazalara yönelik de büyük bir yatırım gerçekleştirdiklerini dile getiren Atasever, şöyle devam etti:

''Cimri.com'un bir de satıcılar için arayüzü bulunuyor. Ürünleri servis üzerinden sergilenen tedarikçiler için modellenen bölümden ürün yetkilileri detaylı raporlara ulaşabiliyorlar. Mağazalar istedikleri tarih aralıklarında ürün bazına inecek kadar inceleme yapabiliyor, bir ürünün ne kadar tık gördüğünü izleyebiliyor. Bu sistem tüketici yararına rekabeti beraberinde getirecek. Çünkü, mağazalar kendi arayüzlerinde bir ürünün diğer mağazalardaki fiyatlarını, kendilerinin kaçıncı sırada bulunduğunu görebilecek. Eğer listede fiyat ucuzluğu bakımından aşağılarda bir yerdeyse satış politikasını yeniden gözden geçirecek. Bu da tüketiciye yarayacak. Ayrıca, yakında mağazanın notları olacak. Kargo süreleri veya verdiği hizmetlerle ilgili puanlar verilecek, yorumlar yapılacak. Tercih edilebilirliği etkileyecek bu hizmet de mağazanın daha iyi hizmet sunmasını sağlayacak.''

Atasever, gittigidiyor.com'un da bir alışveriş sitesi olduğunu, ancak, gittigidiyor.com da satılan ürünlerin hiç bir zaman cimri.com'da sunulmayacağını, bunu kendileriyle anlaşma sağlayan mağazalara da bildirdiklerini söyledi.

AA