Birkaç gün önce THY Airbus kaptan pilotlarından, Emekli Kurmay Binbaşı 52 yaşındaki
Engin Şener Tayland Bangkok'ta öldü.
"Kalp krizi" dendi. Öyle ya, kalp krizinden daha normal ne var ki.
Peki
"kalp krizi" piyangodan mı çıkıyor?
Çok nedeni var elbette. Ama herkeste olmayan,
"havada" çoğalan bir sebep de şu:
1. Pilotların (ve hosteslerin) aylık uçuş limiti olmalı.
2. Özellikle
"ER" denen uzun menzilli uçuşlar ayda üçü geçmemeli.
3. Pilotlar ve diğer uçucu personel mutlaka yasal sürelerde dinlenmeli.
Oysa;
1. Şener bir ayda 5
"ER" uçuşu yapmıştı.
2. 3 ile 7 Ağustos Pekin, 9 ile 13 Ağustos Şangay, 15 ile 18 Ağustos
New York, 24 ile 29 Ağustos Osaka, 31 Ağustos Bangkok. Ve 13 saatlik o son seferden evine dönemedi.
3. THY'de (ve diğer havayollarında) pilotların kalp krizi, beyin kanaması riski ile
"geçmiş yıllara ait kullanmadığım izin bulunmamaktadır" şeklindeki beyana biraz zorla attırılan imzalar ve aşırı iş yükü arasında bağ var mı? Yok mu?
Bunlar insanlık, havacılık ve
"demokratik, sosyal hukuk devleti" suçu değil mi?
Kızına, oğluna ve eşine cevap verecek var mı? Yok mu?
Not: Bu konularda mücadele verdiği için fesat medya manşetiyle vurulup THY'den çıkarılan Kaptan Pilot
Bahadır Altan' ın uyarısına teşekkür ve başsağlığı dileğimle.
Bugünkü Tüm Yazıları
Bir pilot öldü diyeler...
Yayın tarihi: 10 Eylül 2008, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/09/10//haber,5D44ABF211A647D6B93DD3891FA55155.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.