Metro Cash&Carry Genel Müdürü Ergin, krizlerde tüketicilerin pirinçten makarnaya yöneldiğini belirtirken, "Kapatma davasından sonra piyasanın hareketlenmesini bekliyorduk, olmadı" dedi..
1990 yılında
Türkiye pazarına giriş yapan Metro Cash&Carry'nin Genel Müdürü Hakan Ergin, AK Parti'nin kapatma davasının sonuçlanmasından sonra piyasada olumlu bir gelişme beklediklerini fakat bugüne kadar beklentilerinin gerçekleşmediğini belirtti. Siyasette yaşanan olumlu tablonun, piyasaya yansımadığını vurgulayan Hakan Ergin, gıda dışı ürünlerde insanların 'kabuklarına çekildiklerini' ifade etti.
EYLÜL ÇOK KRİTİK BİR AY'
2007 yılını 1.1 milyar Euro ciroyla kapatan, bugüne kadar
Türkiye'de 700 milyon Euro'nun üzerinde yatırım yapan Metro Group'un bünyesindeki Metro Cash&Carry'nin Genel Müdürü Hakan Ergin, düzenlediği basın toplantısında, ekonomideki gelişmeleri de değerlendirdi. 2001 yılında yaşanan ekonomik krizin Türk tüketicilerinin dönemsel olarak alışveriş alışkanlıklarını değiştirdiklerinin altını çizen Ergin, "Bu değişimi en net gıda ürünlerinde gözlemliyorduk. Krizle beraber 3 temel ürün grubunda değişimler yakaladık. Tüketiciler zeytinyağı kullanımdan ayçiçek yağını döndüler. Ayrıca çikolata satışları azılırken şeker tüketimi arttı. Özellikle pirinç satışlarının önemli bir kısmı makarna satışlarına dönüştü. Umarım tekrar bu tarz değişim gözlemlemeyiz" diye konuştu. Okulların açılması ve Ramazan ayının gelmesi nedeniyle eylül ayının kendileri ve perakende sektörü açısından çok önemli olduğunu dile getiren Ergin, "Eylül ayı iyi geçmezse birçok şirketin yıl sonu hedeflerini tutturacağını sanmıyorum. Bu açıdan eylül çok kritik bir ay. Geçtiğimiz yıllarda eylül ayında yaptığımız satışlar normal bir ayın 2 katına denk geliyordu" dedi
RAMAZANDA FİYATLAR ARTMAZ
Ramazan ayında gıda ürünlerine dönük spekülasyonları da değerlendiren Ergin, ramazanda bir fiyat artışı olmayacağını öngördüklerini , bununla birlikte fiyatların geçen yıla göre yükseklerde seyrettiğini düşündüklerini ifade etti. Gıda fiyatlarının bir nebze de olsa 'gevşediğini' kaydeden Hakan Ergin, düdüklü tencere ve tasarruflu ampul gibi ürünlerin teşvik edilmesi gerektiğini vurguladı. Bu ürünlerin KDV'sinin düşürülmesi gerektiğine değinen Ergin, bu sayede uzun vadede devletin tasarruf edeceğini sözlerine ekledi.
27 mağazayla 1.1 milyar Euro ciro elde etti Metro Group'un
Türkiye'de 27 satış noktası bulunuyor.
Grup 2007 yılında
Türkiye'de 1.12 milyar Euro ciro elde etti.
2007 yılında 600 milyon Euro'luk ihracat gerçekleştirdi.
Türkiye'de 5 bin kişiye istihdam sağlıyor.
1990 yılından beri
Türkiye'ye 700 milyon Euro yatırım yaptı.
Dünyada Metro Group'un 31 ülkede 2 bin 400 mağazası bulunuyor.
Metro Group 2007'de dünya çapında 64.3 milyar Euro net satış gerçekleştirdi.
Metro'nun 150 farklı ülkede 290 bin çalışanı mevcut.
Yayın tarihi: 22 Ağustos 2008, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/08/22//haber,A70AFCD47CAD4A74ACDCE20F11D06B41.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.