Galata Denizcilik tarafından anahtar teslim olarak sipariş verilen tanker sınıfındaki geminin yapımı sırasında meydana gelen kazada ölen 3 işçinin, göz göre göre ölüme gönderildiği ortaya çıktı. Tersane yetkililerinin, olay günü geminin kontrol ve muayenesinden sorumlu Fransız Loydu olarak bilinen Bureau Veritas firması yetkilisini, geminin kargo bölümünün testi için çağırdığı öğrenildi. Ancak tersane yetkilileri resmi başvuruda bulunmadan filika rampasını da test etmek istedi. Kaza da bu sırada meydana geldi. Gisan Tersanesi'ndeki geminin denetiminin ise Fransız klas firması tarafından yapıldığını belirten Türk Loydu Yönetim Kurulu Başkanı Doç. Dr. Mustafa İnsel, "Filika testinin de aynı kuruluş tarafından gerçekleştirilmiş olması gerekmektedir. Kazanın gerçekleştirildiği gemi ve filika testi ile hiçbir ilgimiz yoktur" diye konuştu.
*FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYINIZ...FİLİKA ÇİN MALI
Filikanın Çin malı olduğu bilgisinin ulaştığını da belirten Doç. Dr. İnsel, şöyle devam etti: "Norveç başta Avrupa'nın birçok ülkesi tarafından Çin malı filikalar tercih edilmiyor. Ülkemizde ise yüzde 70 daha ucuz olduğu için tercih ediliyor. Filikalara 4 aşamalı test yapılıyor. Bu testlerden geçen bir filikanın su almaması gerekir."
Yayın tarihi: 13 Ağustos 2008, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/08/13//haber,006ED23B0DCE4E9BBFEB81978A0E99D8.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.