Küresel ısınma ve artan petrol fiyatları şirketleri enerji maliyetini düşüren çevreci ürünlere yöneltti..
Küresel ısınma, petrol fiyatındaki artış, petrol rezervlerinin azalması ve tüketicilerin satın aldıkları ürünlerin çevreyle uyumu konusuna önem verir hale gelmesi gibi global gelişmeler hız kazandı. Bu durum, son yıllarda firmaları çevre dostu olduğu kadar, enerji maliyetlerini aşağıya çeken ürünlere yoğunlaştırdı. İşte şirketlerin çevre planları:
* Vestel Genel Müdürü Timur Tuncer, ürettikleri ürünlerdeki enerji ve su tüketiminin, 4 yıl önceki ürünlerine göre yüzde 30'lara varan oranda azaldığına işaret etti.
* BSH Ev Aletleri Kurumsal İletişim Müdürü Fatmanur Erdoğan, 1990'dan bugüne bakıldığında, su tüketiminde çamaşır makinelerinde yüzde 67, bulaşık makinelerinde ise yüzde 65'e varan oranda tasarruf, buzdolaplarının elektrik tüketiminde de yüzde 80 civarında iyileştirme sağlandığını aktardı.
* Toyota ve Honda'nın çevreci ve yakıt tasarrufu sağlayan seri üretilen otomobillerinin ardından, Güney Koreli Hyundai de çevre dostu otomobilini, 2009 yılında satışa sunmaya hazırlanıyor. Hyundai'nin "Elantra LPI HEV'' adlı hibrid aracında, hem LPG ile çalışan motor hem de elektrikli motor kullanılarak, yakıt tüketimi ve zararlı gazların salınımı düşürülüyor.
* Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar,
Türkiye'nin ilk hibrid otobüs prototipi olan Doruk 160 LE Hibra üzerindeki çalışmalarını sürdürüyor.
* Hibrid araçların önümüzdeki 20-30 yıla damgasını vuracağını düşünen Ford Otosan da, hibrid Transit prototipini üretti.
Yayın tarihi: 12 Ağustos 2008, Salı
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/08/12//haber,8C15B1876F0F4FA89009934AF09BAAF0.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.