kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 17 Temmuz 2008, Perşembe
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

'15 milyon YTL yatırım yaptık Türk halkının kalbini kazandık'

EKONOMİ
Kalbim Benecol'e iki yılda 15 milyon YTL'lik yatırım yaptıklarını belirten Ülker Gıda Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, pazarın yüzde 80'ine sahip olduklarını söyledi Fonksiyonel gıda pazarının yüzde 10 büyüyerek 90 milyon YTL'ye ulaştığını dile getiren Tütüncü, kolesterol düşürücü ürün pazarının ise 8 milyon YTL'yi bulduğunu kaydetti..
Ülker Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, 2007'de bin tonluk fonksiyonel gıda ürünü sattıklarını belirterek, Türkiye'de pazarın geometrik olarak büyüdüğünü, Kalbim Benecol markasıyla pazar liderliğini sürdürmeyi hedeflediklerini söyledi. Kalp sağlığı ve yüksek kolesterol sorunuyla ilgili bir kampanyaya başlayan Ülker, yoğurt, yoğurt içeceği, süt ve margarin ürünlerinin olduğu Kalbim Benecol markasında ortak olduğu Finlandiyalı Raisio Group'un Ar-Ge Direktörü Ingmar Wester'in de katıldığı bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıda konuşan Tütüncü, iki yıl önce Türkiye pazarına sürdükleri Kalbim Benecol için bugüne kadar 15 milyon YTL'lik üretim ve pazarlama yatırımı yaptıklarını anlattı.

'PAZAR PAYIMIZ YÜZDE 80'
Geçtiğimiz yıl dünya fonksiyonel gıda pazarının 105 milyar dolar olarak gerçekleştiğini dile getiren Tütüncü, şöyle konuştu: "Türkiye'de 2006 yılında kolesterol düşürücü ürünlerin piyasaya girmesiyle büyümesini hızlandıran genç fonksiyonel gıda pazarı, 2007'de Nielsen verilerine göre yüzde 10 büyüyerek 90 milyon YTL civarına ulaştı. Fonksiyonel gıdanın içinde en hızlı büyüyen ikinci grup ise kalp sağlığı kategorisi oldu. Kolesterol düşürücü ürünlerin pazar değeri yaklaşık 8 milyon YTL olarak gerçekleşti." Türkiye'de, fonksiyonel gıdada küçük tonajlardan bahsedilmesine karşın, 2007'de bin tonluk satış gerçekleştirdiklerini dile getiren Tütüncü, Kalbim Benecol markasıyla yüzde 80 pazar payına sahip olduklarını söyledi.

HER GÜN 2 GRAM
Margarinde yüzde 55, yoğurt, yoğurt içeceği ve süt segmentinde ise yüzde 100 pazara sahip olduklarını kaydeden Tütüncü, "Ülker olarak fonksiyonel gıdaların, gıda sanayinin hızla gelişen alanlardan biri olduğunu, piyasaya yön vereceğini düşünüyor ve bu konuyu önemsiyoruz. Kalbim Benecol'ü bir kalp sağlığı markası olarak tüketicilerimizin günlük beslenmesinin bir parçası yapmayı ve sağlıklı bir topluma katkı yapmayı hedefliyoruz" dedi. Kalbim Benecol'ün düzenli kullanılması gerektiğine dikkat çeken Tütüncü, her gün tüketilen 2 gram bitkisel stanolün kötü kolesterolü iki haftada yüzde 15'e varan oranda düşürdüğünü 50'den fazla klinik deneyle ispatlanmış olduğunu iddia etti.

Benecol 2 yıldır Türkiye'de
2 yıl önce Türkiye pazarına giren Benecol, Kalbim Benecol adıyla Ülker tarafından üretiliyor. Basın toplantısında, 2 yılda 15 milyon dolar yatırım yaptıklarını açıklayan Mehmet Tütüncü'nün (ortada) yanı sıra Verda Duysak (solda) ve Ingmar Wester (sağda) de birer konuşma yaptı.