Müslüman tüketicilerin 'helal ürün'lere olan talebinin yükselmesi nedeniyle bu pazardaki iş imkanlarını daha iyi tanıtma amacıyla düzenlenen fuar sayısında da artış yaşanıyor.
Ortadoğu'nun fuar ve kongre merkezi Dubai'de 24-26 Kasım tarihleri arasında düzenlenecek Helal Expo adlı fuarın organizatörleri bu aktivite ile Ortadoğu 'helal' ürün sektörünü modernleştirme ve sektörel standartları geliştirmeyi hedeflediklerini açıkladı.
Araştırmalara göre dünyada helal ürünlere ilgi duyan tüketici sayısı 2 milyarı aşarken bu artan talep neticesinde yıllık 2.1 trilyon dolarlık bir pazar oluşmuş durumda. Dünyada helal gıda ticaretinin yıllık 400 milyar dolar değerinde olduğu ve sadece Ortadoğu'da helal ürün ve hizmet talep eden nüfusun 200 milyonu geçtiği tahmin ediliyor.
Helal ürün üreticilerinin hedef pazarları arasında 180 milyon nüfuslu Endonezya, 140 milyon müslüman nüfusa sahip Hindistan, 130 milyon nüfuslu Pakistan, 14 milyon müslümanın yaşadığı Malezya, Kuzey Amerika'daki 8 milyon müslüman ve Afrika kıtasında bulunan 300 milyon müslüman insan bulunuyor.
Uzmanlar, genel kanaatin aksine helal ürünlerin sadece içecek ve gıda maddeleriyle sınırlı olmadığını, artık tüketicilerin daha da bilinçlenerek misafirperverlik sektörü, sağlık ve ilaç endüstrileri, kozmetik, finans ve bankacılık sektörlerinde de helal hizmet aradıklarını ifade ediyor. Bu sektörlerde ürün ve hizmetlerin ziyaretçilerin ilgisine sunulacağı Helal Expo'ya katılan ülkeler arasında
Türkiye'nin yanında Avustralya, Arjantin, Brezilya, Bosna, Kanada, Çin, Mısır, Fransa, Hindistan, Endonezya, İran, Hollanda, Pakistan, Tayland, Malezya, Singapur, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri ve İngiltere sayılıyor.
Helal ürün ve hizmet piyasası ile ilgili diğer bir fuarın ise yine Kasım ayında Birleşik Arap Emirlikleri'nin başkenti Abu Dabi'de yapılacağı öğrenildi. 11 - 13 Kasım tarihleri arasında düzenlenecek Helal Dünyası adlı fuarda helal piyasasında faaliyet gösteren firmalara Ortadoğu pazarına girme imkanlarının sunulacağı bildirildi.
CİHAN