TMC'nin sahibi ve MÜYAP Başkan Yardımcısı Mustafa Karahan, korsana karşı bulduğu formülü anlattı: İnternet üzerinden şarkı yayınlayıp, beğenilirse albüm yapacağız..
*
TMC'nin korsan için bulduğu çözümden bahseder misiniz?
Sektör bugüne kadar albümden şarkıya giden bir yol izledi. Bir repertuar hazırlanıyor, albüm yapılıyor ve sunuluyordu. Bir iki iyi şarkı bulunup albüm 'idare edecek' şarkılarla dolduruluyordu. Biz artık şarkıdan albüme gideceğiz. O tek şarkı internet, radyo ve klipler vasıtasıyla halka sunulacak. Eğer bir zaman sonra bu şarkıların albüm olmasını arzu edersek, -ki bu şartlarda arzu etmiyoruz- o zaman düşüneceğiz.
*
Sizce müzik sektörünün yaşadığı tıkanıklığın nedeni sadece korsan ve internet üzerinden bedava şarkı indirme imkanı mı?
İş oraya gelene kadar çok şey oldu aslında.
Türkiye'de yılda 6 bin civarında albüm yapılıyor. Her albümde en az on şarkı var. Bu da 60 bin şarkı demek. Önce "
Türkiye'nin potansiyeli yılda 60 bin şarkı sözü yazmaya, aranje etmeye ve beste yazmaya yeter mi?" sorusunu cevaplamalıyız...
*
Türkiye'nin kaldıramayacağı kadar çok mu albüm yapıldı?
90'lardaki pop patlamasından sonra, birkaç başarılı iş çıkınca herkes albüm yapma derdine düştü. Kaliteli 60 bin şarkı üretilemeyeceği için "Bu hit şarkılara klip çekeriz, gerisi önemli değil" dendi. İnsanlar aldıkları albümlerde paralarının karşılığını bulamadı. Bu durumda da korsana yöneldi.
*
Ama korsan üretim tüm dünyanın sorunu değil mi? Sadece albümlerde iyi şarkı olmaması açıklıyor mu bu tercihi?
Tek başına açıklamıyor tabii. Sanatçıyla dinleyici arasındaki saygı duvarı yıkıldı. İçinde bir iki hit şarkının olduğu albüme promosyon adı altında bir takım çalışmalar yapıldı. Bence promosyon kavramı gözden geçirilmeli.
(Aktüel)
Yayın tarihi: 12 Temmuz 2008, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/07/12/gny/haber,89F68D8197644FF4A9094CC55755A220.html
Tüm hakları saklıdır.