Aracın ağırlık merkezi savrulmayı doğrudan etkiliyor
Dışa savrulma/İçe savrulma: Bir aracın ağırlık merkezinin konumu, hareket halindeki davranışının belirlenmesinde önemli rol oynar. Ağırlık merkezi aracın tam ortasında olduğunda, iki dingil de yol kavrayış sınırlarına aynı anda ulaşır ve aracın 4 tekeri de kavisin dışına doğru kayar. Bu durumda araç davranışının nötr olduğu söylenir. Aracın ağırlık merkezi arka dingile yakınsa, merkezkaç kuvvetinden en çok arka dingil etkilenir. Yol kavrayışındaki kırılma da ilk önce bu dingilde oluşacaktır. Bu kaymanın sonu kıç atmaya kadar gidebilir. Bu durumda ise aracın içe savrulmaya yatkın bir davranış gösterdiği söylenir. Buna karşılık, ağırlık merkezinin önde olduğu hallerde ise virajın dışına doğru ön dingil kayacaktır. Bu sırada araç dönmeyi reddediyormuş gibi bir his verir. Böyle bir durum yaşandığında buna da dışa savrulma denir.
Yayın tarihi: 1 Temmuz 2008, Salı
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/07/01//haber,CF29D8B7E9CE42A3B37D756FE9762C5F.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.