İLİŞKİLİ HABERLER
Cepte kamera, müzik ve radyo çılgınlığı satışları % 25 artırdı
Cepte kamera, müzik ve radyo çılgınlığı satışları % 25 artırdı
Cepte fonksiyon tutkusu 2008'de ciroyu yüzde 19, satış adedini yüzde 25 artırdı. 2007'nin ilk 2 ayında 1 milyon 625 bin telefon satılırken, bu yıl aynı dönemde durgunluğa rağmen satış adedi 2 milyonun üstüne çıktı..
Türkiye'de cep telefonu tutkusu krize ve kurdaki dalgalanmaya takılmadan büyümeye devam etti. Cepten dijital müzik ve radyo dinleyenlerin sayısı arttı. GfK Türkiye'nin yaptığı araştırmaya göre cep telefonu pazarı geçen senenin ilk iki ayına oranla bu sene ilk iki ayda adetsel olarak yüzde 25, cirosal olarak da yüzde 19 büyüme gösterdi. Satılan cep telefonu özelliklerine bakıldığında müzik, radyo ve kamera tercih sıralamasında ön plana çıkıyor. Radyo ve mp3 çalar yüzde 70'lerin üstüne çıkarken, satılan her 100 telefondan 61'i kameralı oldu. Cep telefonu alanların önemli kesimi de 'Konuştursun ve mesaj göndersin yeter' diyenler oluşturuyor. Sürgülü kapağa ilgi geçtiğimiz yıl olduğu gibi artmaya devam ediyor.
TÜRKLER RADYOYU SEVİYOR
FM radyo cep telefonlarında sıkça kullandığımız bir özellik. FM radyonun geçen seneye oranla oldukça fazla özelliğe sahip olması ve 2008 ilk iki ayında toplam satılan telefonların yüzde 76'sının FM radyo özellikli olduğunu görüyoruz. Türkiye'de radyo tercihinin birkaç nedeni var: Birincisi Türkiye'de metro ulaşımı yaygın olarak kullanılmadığı için FM radyo özelliği daha rahat kullanılıyor. Bunun dışında en önemli sebep Türkiye'de radyolarının sayısının ve kalitesinin yüksek olması. Mp3 çalabilme özelliği de 2007 Ocak-Şubat dönemine göre artış göstermiş ve 2008 Ocak-Şubat döneminde satılan telefonların yüzde 57'sinde bu özellik yer alıyor. 3N hâlâ daha çok düşük seviyelerde ama 2007'ye göre o da artış gösterip, yüzde 13'e ulaşmış durumda. Bunda iptal edilen 3N ihalesinden önce Turkcell'in yapmış olduğu tanıtımın etkili olduğu düşünülüyor. Tasarım olarak baktığımızda blok(bar) tipi telefonlar 2007'ye göre yüzde 61 ile aynı orana sahip. Sürgülü kapak oranı yüzde 20'den 32'lere çıkmış, shell (kapaklı) modellerin ise yüzde 7 ile geçen seneye göre oldukça gerilemiş olduğu görülüyor.
İLİŞKİLİ HABERLER
Cepte kamera, müzik ve radyo çılgınlığı satışları % 25 artırdı
Yayın tarihi: 30 Haziran 2008, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/06/30//haber,FAD471ADE6BF4C2DB3916E8827CE73BD.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.