Ersin Salman ve Cem Topçuoğlu, kristal olmadığı için taze elmaları tokuşturmakta zorlandı.
Elmayı 12'den vurmak zekâ ister
Reklam dünyasının Oscar'ı sayılan Kristal Elma ödülleri, 20. yılında yine heyecanla sahiplerine ulaşacak. Kristal Elma'nın yaratıcılarından Ersin Salman ve Reklamcılar Derneği'nin son iki yıllık Başkanı Cem Topçuoğlu'na göre bu yıl katılım rekoru var..
İLİŞKİLİ HABERLER
Elmayı 12'den vurmak zekâ ister
Başka bir camiadır reklam dünyası... Başlıca kuralı yaratıcılık olan, yeniliğe ve değişime açık olmayı gerektiren ve hedef kitleyi tam 12'den vurmayı amaçlayan zorlu, ama bir o kadar da tutkulu... Bundan 20 yıl önce reklam sektörünün buluşmasını sağlayıp, sanki bir balo ortamındaymış gibi eğlenmek için başlatılan ve yılın en iyilerinin seçildiği Kristal Elma ödül töreni, bu yıl 26 Haziran Perşembe akşamı santralistanbul'da gerçekleştirilecek. Bu renkli gecenin ilk yılki yaratıcılarından Ersin Salman ve Reklamcılar Derneği Başkanı Cem Topçuoğlu'na göre yaratıcılık, zekâ istiyor.
- Her yıl bir elma dikseydiniz herhalde 20 yılda çok geniş bir elma bahçeniz olurdu. Bugüne kadar kaç ödül dağıtıldı reklam dünyasına?
- Ersin Salman: Yarışmayı planlarken elmayı bir meyve olarak düşünmedik ama tazelik özelliği de vardı. Bizim elmamız kristal bir elmaydı. 2 bin 446 tane ödül dağıtılmış şimdiye kadar... Bunun bin 822 tanesi basın ve televizyon için geri kalanı da başarı ödülleri. Bu bir ağaçtan çıkmasından daha önemli.
- Elmaya materyal olarak niye kristali seçmiştiniz?
- E.S: Kristal, reklam sektörünün saydamlığını ve reklam fikrinin netliğini temsil ediyordu. Elmaya saplanmış ok, mesajı temsil ediyordu. Elma ise hedef kitleyi anlatıyordu. Bizim mesajımızı vermek istediğimiz hedef kitleye ulaşmak için Giyom Tell'in yayından çıkan oku gibi isabetli bir atışa ihtiyaç vardı. Tek bir yere ve tek bir mesaj olarak saplansın isteniyordu. Çıkış noktamız buydu. Yönetim kurulunda da alkışlarla karşılandı bu fikir.
- Reklamcıları böyle bir gecede buluşturmak kimin fikriydi?
- E.S: 1988'de ben Reklamcılar Derneği'nin as başkanıydım, Eli Acıman başkandı. O yıl Türk reklamcılığının özgün yaratıcılığını ödüllendiren bir yarışma yapalım, Türk reklamcılığının da bir Oscar'ı olsun istedik. Adı için tasarımcı arkadaşımız Metin Deniz'le çalıştık. İlk tasarımda kristal bir kaidenin üstünde bir elma ve elmaya saplanmış bir ok vardı. Şimdi bu kaide kristal yerine mermer oldu. Bu kadar kristal çok pahalı olmaya başladı. Bir de çok duyarlı bir materyaldir kristal, içinde en ufak bir kabarcık kalmaması lazım yoksa bomba etkisi yaratır.
- Başlarken bu kadar uzun süre devam edeceğini hayal etmiş miydiniz?
- E.S: Ben 100. yılı da görmeyi istiyorum (gülerek). Çünkü yapay bir şey değil. Dünya var oldukça, ekonomi ve pazarlama iletişimi var oldukça, reklam ajansları da olacaktır.
İLİŞKİLİ HABERLER
Elmayı 12'den vurmak zekâ ister
Yayın tarihi: 28 Haziran 2008, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/06/28/ct/haber,3CA3E0E45325481F81D825ECD2C7D15E.html
Tüm hakları saklıdır.