Markanın yönetimindeki kardeşler Sergio (uzun boylu, gözlüklü) ve Pier Luigi Loro Piana, üçer yıl arayla CEO'luk görevini üstleniyor.
Her zaman iyi yünün peşindeler
Dünyanın en kaliteli yününü kullanan İtalyan aile şirketi, Peru'da soyu tükenmek üzere olan Vicuna'ları koruma altına aldı. Vicuna'ları öldürmeden de yününün kullanılabildiğini göstererek, rakiplerine örnek olmak istiyorlar..
Yeni Zelanda ve Avustralya'dan yün, Çin ve Mongolya'dan kaşmir, Peru'dan Vicuna. Onlar dünyanın en kaliteli yününün peşinde bütün dünyayı dolaşıyorlar. Hatta kalitenin peşinde koşarken soyu tükenmek üzere olan Peru'da yaşayan Vicuna hayvanını da koruma altına alıyorlar. Bu marka, 1800'lü yıllardan bu yana bir İtalyan aile şirketi olan Loro Piana. Onlar için önemli olan gerçek lüks. Markanın yönetimini kardeşiyle üstlenen Pier Luigi Loro Piana, sorularımızı yanıtladı.
- Genellikle markalar büyümek için büyük gruplarla işbirliğine giriyor. Sizin aile şirketi olarak kalmanızın nedeni nedir?
- Ailemiz, bizim gücümüz. Birbirimize güveniyoruz, inanıyoruz ve hepimiz işimize aynı şekilde bağlıyız. Aile şirketi olduğumuz için her yatırımımızı uzun vadeli görebiliyoruz ve aynı stratejiye bağlı kalarak gelecek projelerimizi yönlendiriyoruz.
- Sizin şirketin başına geçtiğiniz 70'li yıllardan beri moda sektöründe neler değişti?
- Bambaşka bir dünya var şimdi. Günümüzde her şey o kadar çabuk ilerliyor ki. Ayrıca, lüks deyimi artık yanlış kullanılıyor. Bir de o zamanlarda büyük tasarımcıları ortalarda görmek imkânsızdı. Moda ve marka kelimeleri bu kadar bilinmiyordu. Ama o zamanlar için, kendi ismimizi markamıza taşıyan ilk ve tek tekstil markasıyız.
- Yeni bir pazara girerken nelere dikkat ediyorsunuz?
- O pazardaki müşterilerimizin başka ülkelerde yaptıkları alışveriş kayıtlarını kontrol ediyoruz. O pazara girerek yine aynı müşterilere daha iyi hizmet vermeyi amaçlıyoruz. Böylece Loro Piana dünyasını ayaklarına getirmiş oluyoruz. İstanbul'da Abdi İpekçi caddesinde mağaza açmamızın nedeni de bu.
- Dünyanın en kaliteli yünlerinin peşinden gidiyorsunuz. Sıradan olanla yetinmiyorsunuz...
- Biz mükemmeliyetçiliğimiz için dünyanın neresinde olursa olsun en kalitelinin peşinde gidiyoruz. Kalitemizin öne çıktığı bir marka olarak anılmak istiyoruz ve inanın öyle de oluyor.
- Peki size ilk gelen ve markanızı tanımayan bir müşteri, kumaşın farklı ve özel olduğunu anlayabiliyor mu?
- Biliyorsunuz, kalite sadece rasyonel bir şey değil. Loro Piana'da ilk kez bir ürüne dokunmak ve bu dokunuşun verdiği deneyimi yaşamak ilk adım. Ve mantık o dokunuştan sonra başlıyor. Ürünlerimiz fonksiyonel olduğu kadar uzun ömürlü. Yıllar geçtikçe değerinden hiçbir şey kaybetmiyor.
- Lüks üretim yapan bir markanın CEO'su olarak, size lüks ne demek diye sorsam?
- Bize göre lüks, temel olarak ilkelerinden vazgeçmeyen kalite demek. Bu lüksü sizin bilmeniz yeterli, başkalarına göstermeye hiç gerek yok! Yani kendiniz için giyinin, başkalarını etkilemek için değil...
Yayın tarihi: 14 Haziran 2008, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/06/14/ct/haber,4351FFFB564C45FCBFC66508023D1D19.html
Tüm hakları saklıdır.