kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 31 Mayıs 2008, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Cem Yılmaz’ın şaşı taklidi yaptığı reklam, son dönemin en çok konuşulan reklamı. Mehmet Günsür (solda) ise, bir şampuan reklamında oynuyor.

Reklamın iyisi kötüsü olmaz, ünlüsü olur!

ECE SARUHAN - GÜNAYDIN
İLİŞKİLİ HABERLER
Reklamın iyisi kötüsü olmaz, ünlüsü olur!
Günümüzde yüzlerce marka, pazarlamada ünlü kişileri kullanarak başarıya ulaşmaya çalışıyor. Markaların ünlü kullanımına gösterdikleri ilgi her geçen gün artarken, geçmişte reklamlara genellikle sesleriyle renk katan birçok sanatçı da, artık televizyon dizileri ve filmlerinin yanında, reklam filmleriyle de evlerimize konuk oluyor.

HAVALARI İŞE YARIYOR
Dünyanın en önemli pazarlama gurularından Philip Kotler, şirketlerin kendi adlarını parlatmak için ünlülerin 'havalarını' ödünç aldıklarını söylüyor. 'Ünlü Satar' (Celebrity Sells) adlı kitabın yazarı Hamish Pringle ise, reklamlardaki ünlü kullanımının gün geçtikçe biraz daha artacağını söylüyor ve ekliyor: "Ünlüleri medya oluşturuyor. Sonra aynı ünlüler, yine medya sayesinde rolmodel olarak hayatımızın her alanını etkiliyor. Saçımızdan makyajımıza, giydiklerimizden yediklerimize kadar her şey, onların etkisi altında... Ünlüler kilomuz ve görüntümüz de dahil, sahip olmayı arzuladığımız her şeyi etkiliyor. Bu nedenle onlar; markalara kısa sürede çıkış yaptıran, vazgeçilmez pazarlama araçları." Psikolog Satoshi Kanazawa ise, televizyonda gördüğümüz insanları arkadaşımız sandığımızı ve tanıdıklarımıza güvendiğimiz için de, onların tanıttıkları ürünlerin mesajlarına açık hale geldiğimizi söylüyor.

SATIŞLARI ETKİLİYOR
Bugün Amerika'da reklamlarda ünlü kullanımı oranı yüzde 50 civarındayken, Türkiye'de bu oran yüzde 70'i buluyor. 2004'te Bileşim International tarafından yapılan bir araştırma; Türkiye'de hiç sıkılmadan izlenen reklamlarda, genellikle ünlülerin rol aldığını gösteriyor. Bu başarı, ürünlerin satış grafiklerine de yansıyor.
Haberin fotoğrafları