Yeni trend, erkeksi kadınlar.
Cinsiyetler karışıyor
Yaprak Aras ŞAHİNBAŞ
03.05.2008
Beyond İstanbul konferansı için İstanbul'a gelen, trend firması Carlin'in CEO'su Edith Keller, önümüzdeki yıllarda kadınların daha erkeksi, erkeklerin daha kadınsı olacağını; cinsiyet tanımının yeniden yorumlanacağını söylüyor..
Ünlü trend analiz firması Carlin International'ın CEO'su Edith Keller, Beyond İstanbul konferansı için İstanbul'daydı. Trendlerin ortaya çıkışı, oluşumu ve hayata etkisi üzerine konuşan Keller, 2010 yılında dünyayı etkisi altına alacak ana temalardan da bahsetti. Ekoloji ve küresel ısınmanın yine başrolde bulunduğu, ancak artık 'doğal iyi, sentetik kötü' yargısının kırılarak çevreye saygılı sentetiklere yönelindiğinin altı çizildi. Keller'ın üzerinde durduğu bir diğer önemli temaysa, 'intersexuality' idi. Yani kadının nerede bitip erkeğin nerede başladığı ayrımının giderek daha da tanımsızlaşması... İş hayatında aktif, erkeksi kadınlar ile makyaj yapan, çanta takan, güzellik salonlarına sık giden erkeklerle etkilerini hissetmeye başladığımız bu trend, Keller'a göre daha birçok alanı etkileyecek...
- Son yıllarda ortaya çıkan trendler ve sizin de üzerinde durduğunuz konular genel olarak küresel ısınma ve ekoloji ana temasında birleşiyor.
- Evet. Kürsel ısınma çok önemli bir makrotrend. Ekolojiyi göz önünde bulundurmadan bir şey yapmamız mümkün değil.
- Başka bir makrotrend örneği daha verebilir misiniz?
- Hızla görmeye başlayacağımız bir diğer etki, maskülenle feminenin birbirine karışması. Kimse artık tam olarak feminen veya maskülen değil. Kadınlığın çok ön plana çıkarıldığı bir zamandan geçtik ama artık hem erkek, hem de kadından en iyi unsurların alınarak harmalandığını görüyoruz. Bu çok yeni bir şey. İnsanlara, kendi kişiliklerini daha rahat öne çıkarma, kendilerini ifade etme fırsatını sağlıyor. Cinsiyet kavramı yeniden yorumlanıyor. Kadınlar erkeklerin değerlerine, erkekler de kadınlarınkine sahip oluyor. Daha duygusal, hassas erkekler; daha sert, erkeksi kadınlar geliyor. Bunun etkilerini modada görmeye başladık bile.
TOPLUMDA ROLLER DEĞİŞİYOR
- Heteroseksüel erkekler artık bakımlarına daha çok dikkat ediyor. Eskiden olsa 'kadın çantası' diyebileceğimiz modeller taşıyorlar mesela. Bunlar gibi mi?
- Evet. Yeni jenerasyon erkeklerin alışverişi, modayı daha çok sevdiklerini görüyoruz. Kore ve Japonya gibi ülkelerde, erkekler modaya kadınlardan bile daha meraklı oldu. Skinny jean giyen erkekler, daha erkeksi kesimleri tercih eden kadınlar... Yansımalarını mimari ve sanat gibi diğer alanlarda da sıklıkla görmeye başlayacağız.
- Bu eğilimin nedeni nedir peki?
- Bir kere Çin ve Rusya gibi hızla gelişen ülke ve pazarlardaki kadınların rolü. Oralardaki kadınların toplum içindeki rolü daha maskülen. Toplumdaki roller de değişiyor. Kadınlar artık işgücüne daha çok katılıyor. Kimi kocalarından daha çok para kazanıyor. Kocalar eskiden 'kadınlara ait' diyebileceğimiz işlere katılıyor; ev içinde, çocuk bakımında önemli sorumluluklar alıyorlar. Önce yaşam tarzı değişiyor, çevre de buna ayak uyduruyor.
Yayın tarihi: 10 Mayıs 2008, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/05/10/ct/haber,73372CAEFAB34CDE9324A5C204C8B32A.html
Tüm hakları saklıdır.