kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 4 Mayıs 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Müşterilerin geri dönüşü çok pozitif olmuş.

Hesap; gönlünüzden ne koparsa

09.03.2008
Bir restoranda mönüden dilediğinizi ısmarlamak, ardından da gönlünüzden ne geçiyorsa ödemek nasıl olurdu? İngiltere'deki Penn Central Restaurant'ta uygulanan 'anti-fiyat mönü' uygulaması, hesabı müşterilerin damak zevkine bırakıyor..
Radiohead geçtiğimiz yıl albümünü internet üzerinden satışa çıkardığında, belirli bir fiyat koymamıştı. Hayranları albümün ne kadar ettiğine, kendileri karar vermiş ve herkes uygun gördüğü fiyatı ödemişti. Radiohead'in başlattığı, 'dilediğin fiyatı öde' uygulaması İngiltere'deki bir restorana da ilham kaynağı oldu. Dorset'teki Penn Central isimli restoran 'anti-fiyatlı mönü' uygulaması başlattı. Geçtiğimiz perşembe günü restorana gelen müşteriler, mönüden her zamanki gibi istedikleri yemeği ısmarladılar. Ancak ne biftek, ne balık ne de diğer yemeklerin karşısında fiyat yazmıyordu. Çünkü burada fiyatı, damak zevki belirliyordu. Restoranın şefi Jamie Carpenter, müşterilerden yemekleri lezzetine göre fiyatlandırmalarını istedi. İlk gün gelen müşteriler ana yemekler için ortalama 10 pound, başlangıçlar içinse 4 pound gibi bir rakam ödediler.

İÇKİLER PARAYLA
Restoranda sınırsız su da bedava. Üstelik içinde bir dilim limonla servis ediliyor. Ama alkollü içeceklerde iş değişiyor. Restoranın sahibi Mick Callaghan, "Alkolde aynı uygulamayı yapsaydık zarar ederdik. Ben bile her akşam kendi restoranıma gelir, istediğim kadar içerdim," diyor.

AMBİYANSA GÖRE FİYAT ARTIYOR
İlk gün gelen müşterilerden bazıları yemeğe, bazıları servise bazıları ise ambiyansa göre hesap ödediklerini söylüyorlar. Bu işten restoran mı yoksa müşteriler mi kârlı çıkar bilinmez ama Callaghan, ilk gün kâr marjının oldukça yüksek olduğunu söylüyor. Geri dönüş de son derece pozitif olmuş. Şimdiden rezervasyonlar dolmaya başlamış. Fiyatların müşteri tarafından belirlenmesinin riskli olup olmadığı sorulduğunda Callingham, "Risksiz iş olmaz. Kendinize güvenirseniz, müşteri de size güvenir," diyor ve ekliyor: "Hem yemeğe cüzi fiyat ödeyen müşteri, beğenmemiş demektir. Yani aynı kişi bir kez daha gelmez. Oysa yüksek fiyat biçenlerin beğendiğini düşünürsek, bir daha gelme ihtimalleri çok yüksek."