Dans eden robotla büyüdü, C5 ve balık Nemo ilk 10'u hedefledi
Citroen'in reklam filminde dans eden robot Türk otomobilseverlerden yoğun ilgi gördü. 2007'de14 bin adetlik satışa ulaşan Citroen'in pazar payını artırdı Çizgi film karakteri balık Nemo ile aynı adı taşıyan modeli ve yeni C5'le 2008 yılında büyümeyi hedefleyen Citroen'in gözü ilk 10 arasına girmek ..
İLİŞKİLİ HABERLER
Dans eden robotla büyüdü, C5 ve balık Nemo ilk 10'u hedefledi
Dans eden robotla Türkiye'de satışlarını artıran Citroen, yenilenen C5, Nemo'nun binek versiyonu ve yeni Berlingo ile pazarda ilk 10'u hedefliyor. Citroen'in Türkiye distribütörü Baylas Otomotiv'in Genel Müdürü Bora Koçak, Türkiye'de son dönemde en hızlı büyüyen markalardan biri olduklarını belirterek, bunda teknolojiyle öne çıkan C4 modelinin payının büyük olduğunu söyledi. Koçak, reklam filmlerinde robota dönüşen C4'ün Türkiye'de yoğun ilgi gördüğünü belirterek, "Bayilerimiz robottan çok ekmek yediklerini belirterek sürekli memnuniyetlerini dile getirdiler. Robota dönüşen C4 bizim Türkiye'de çıkışımız oldu" dedi. Koçak, Türkiye'de teknolojiyle öne çıkan Citroen'in artık tasarımla da iddialı olduğunu belirterek, bu yıl teknolojisinin yanı sıra tasarımıyla öne çıkan Yeni C5 ve yeni ticari modellerimizle en çok satan ilk 10 marka arasına gireceklerini söyledi. Tepeden tırnağa yenilenen ikinci jenerasyon C5'in Lizbon'da gerçekleşen uluslararası tanıtımında konuşan Koçak, 2008 yılına ilişkin hedef ve planlarını anlattı. 2007 yılında 14 bin adetlik satışla toplam pazarda yüzde 2.4'lük pazar payına ulaştıklarını söyleyen Koçak, 2008 yılında ise hedeflerinin yüzde 3'lük pazar payını aşarak Türkiye'de en çok satan ilk 10 marka arasına girmek olduğunu söyledi. Koçak, şöyle devam etti:
50 BİN YTL'DEN BAŞLIYOR
"Bu yıl pazarın yüzde 10 büyümesini öngörüyoruz. Biz de bütçeye 18 bin 750 adetlik bir satış hedefi koyduk. Bu minumum hedefimiz. Araç alırsak bunu 20 bine de çıkartabiliriz. Bu da bizi 2008'de çok rahat bir şekilde ilk 10'a sokup hatta 9'uncu sıraya bile yükseltebilir." Citroen'in orta üst sınıftaki temsilcisi Yeni C5, mayıs ayı başında Türkiye'de satışa sunulacak. C5'in satış fiyatının 50 bin YTL'den başlayacağı tahmin ediliyor. C5'in wagon modeli Tourer ise ağustos ayında Türkiye'de yollara çıkacak. Büyüyen boyutlarıyla dikkat çeken C5, 4.83 metrelik uzunluğuyla sınıfının en uzunları arasına giriyor. Eski modele göre tasarımıyla dikkat çeken C5, daha alçak ve aerodinamik bir tavan ve daha yüksek omuz çizgisiyle daha güçlü görünüyor. Geniş iç mekanın yanında C6'dan alınan pnömatik süspansiyon seçeneğiyle de özellikle bozuk yollarda, sarsıntıyı önlüyor yolcularına otoyolda seyahat eder gibi konfor sağlıyor. C5'in bir başka özelliği ses yalıtımı. Bu yalıtım sayesinde yol ve motor sesi, otomobilin iç mekanına girmiyor. Tasarımıyla ön plana çıkmasına rağmen C5'de teknoloji de unutulmamış. Sertliği ayarlanabilen havalı süspansiyon, hız sabitleme sistemi, park asistanı, elektronik el freni, hill-holder, şerit takip sistemi, adaptif bi-xenon farlar C5'in donanımları arasında bulunuyor.
İLİŞKİLİ HABERLER
Dans eden robotla büyüdü, C5 ve balık Nemo ilk 10'u hedefledi
Yayın tarihi: 20 Mart 2008, Perşembe
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/03/20//haber,B2D98465A3194823A6A04774E152B44D.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.