"Alo Maliye ben Kemal Unakıtan"
Maliye Bakanı Kemal Unakıtan, yurttaşlara vergi ile ilgili danışmanlık hizmeti verecek Vergi İletişim Merkezi'ni hizmete açtı. Merkezde gelen telefonlardan birini yanıtlayan Unakıtan, mükellefe, "Ben Maliye Bakanı Kemal Unakıtan, sorunuza ben cevap vereyim" dedi. Mükellefin sorusunu yanıtlayan Unakıtan, kadın mükellefin yanında bulunan babasına da selam söyleyerek telefonu kapattı.
AB'nin mali katkısı ile kurulan; telefon ile hizmet verecek Vergi İletişim Merkezi ile yüzyüze mükelleflere yardımcı olunacak Mükellef Hizmetleri Merkezi Ankara'da açıldı. Açılışa katılan Maliye Bakanı Kemal Unakıtan, Vergi İletişim Merkezi'ne gelen telefonlardan birine yanıt verdi. "Alo, iyi günler diliyorum. Ben Maliye Bakanı Kemal Unakıtan. Evet, benimle görüşüyorsunuz. Buyrun ben cevap vereyim" diyerek telefonu açan Unakıtan, kadın mükellefin işyeri ve mesken gelirlerinde beyan sınırlarına ilişkin soru ile karşılaşınca yardıma Gelir İdaresi Başkanı Mehmet Akif Ulusoy'u çağırdı.
"İŞİNİ BİLİYORSUN"
Unakıtan, mükellefi hesabını bildiği için kutlayarak, "Ne kadar işi bilen mükelleflerimiz var. Soruyorsun ama işi de iyi biliyorsun, tebrik ederim" dedi. Ulusoy'un yardımı ile mükellefin gelirlerini alıp aktaran ve hesabın sonucunu bildiren Unakıtan, "Nihayet cevaplandırdık bak. Uzman arkadaşlarımız olsa daha çabuk cevaplandırırdı, Maliye Bakanına düştü" diye espri yaptı. Mükellefin yanında babasının da olduğunu öğrenen Unakıtan, "Hayırlı işler diliyorum, babanıza da lütfen selam söyleyin" diyerek telefonu yaptı.
Unakıtan, merkez çalışanlarına telefon görüşmesinin ne kadar sürdüğünü sordu. 4 dakika sürdüğünü öğrenince, "4 dakika olacak gibi değil, demek ki benim burada oturmamam lazım" esprisini yaptı. Unakıtan, telefona kendisi çıkınca mükellefin çok şaşırdığını ve memnun olduğunu da aktardı.
"MÜKELLEFLE KIZGIN KIZGIN KONUŞMAYIN"
Unakıtan, açılış töreninde yaptığı konuşmada da daha önce vergi dairelerinde uzun kuyruklar olduğuna işaret ederek, "Bayılanlar olurdu. Ben de o kuyruklardan geldim. Damdan düşen değil. Vergi mükellefiyim ben de. Oraları bilen bir adamım" dedi. Daha önce çalışan "Alo Maliye 189" hattı yerine Vergi İletişim Merkezi'nde "444 0 189" hattını devreye aldıklarını ifade eden Unakıtan, "Eskiden 189 vardı, şimdi başına '444 0' koyacaksın. Çok kolay. Ben ezberledikten sonra herkes ezberler" dedi.
Merkez'de telefonlara yanıt veren mükellef temsilcilerine seslenen Unakıtan, "Kızgın kızgın konuşmayın sakın mükellefle. Bizim müşterimiz, konuşuyorsun, karşılığında para alıyorsun. Özellikle böyle zamanlarda, hele dış piyasanın toz duman olduğu bir zamanda kazanıp, vergisini ödemek takdire şayandır. Davulun sesi uzaktan yapmayana hoş gelir. Üç kişi çalıştır, nasıl zormuş anlarsın" diye konuştu.
Mükelleflere vergi kaçaklarının anında yakalandığı uyarısında bulunan Unakıtan, yurttaşlara da fiş almanın vatan borcu olduğunu çağrısında bulundu.
YILDA 2 MİLYON ARAMAYA YANIT VERİLECEK
Proje Yöneticisi ve Gelir İdaresi Başkanlığı Daire Başkanı Nazmi Karyağdı, "189 Alo Maliye"nin yılda 500 bin aramaya yanıt verebildiğini, "444 0 189" hattından aranacak Vergi İletişim Merkezi'nde bu sayının 2 milyona çıktığını belirtti. Burayı arayan mükelleflere 1100 sorunun bulunduğu soru bankasından yanıt verileceğini ifade eden Karyağdı, yanıt bulunamazsa 13 kıdemli mükellef temsilcisinin yanıt vereceğini, bu yolla da talep karşılanamazsa 72 saat içinde mükellefe geri dönülerek kesin yanıtın aktarılacağını belirtti. Gelen aramaların 10 saniye içinde mükellef temsilcisine aktarıldığını kaydeden Karyağdı, aramaların yüzde 80'inin 20 saniye içinde bağlanmasını performans kriteri olarak belirlediklerini söyledi.
Mükellef Hizmetleri Merkezi'nde ise yüzyüze mükellef sorunlarına çare aranacağını bildiren Karyağdı, yurttaşların Ankara'da "473 80 80" numaralı telefondan randevu alarak vergi ile ilgili sorunlarında yardım alabileceklerini kaydetti. Karyağdı, bu merkezde mükellefiyet veya borcu yoktur yazısı alınması, beyanname doldurulmasına yardımcı olunması gibi hizmetler sağlanacağını bildirdi.
"444 0 189" hattından ulaşılacak Vergi İletişim Merkezi, hafta içi 09.00-19.00 saatleri arasında aranabilecek. Yüzyüze hizmet verecek olan Mükellef Hizmetleri Merkezi'ne ise "473 80 80" hattından randevu alınarak gidilecek. "Öveçler 2. Cadde 11 Numara Dikmen" adresinde bulunan Mükellef Hizmetleri Merkezi, hafta içi 09.00-18.30, haftasonu 09.00-14.00 arasında çalışacak.
(ANKA)
Yayın tarihi: 14 Mart 2008, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/03/14//haber,259AF1010E9F405387EC306F8B238369.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.