Türkiye'de gençler cepten mesajlaşmayı tercih ediyor
Turkler, cep telefonundan konuşmak yerine daha ucuz olan kısa mesajlaşmayı (SMS) tercih ediyor. Türkiye'de faaliyet gösteren Turkcell, Vodafone ve Avea'nın Telekomünikasyon Kurumu'na gönderdiği abone verilerine ilişkin bilgiler, Türkler'in cep telefonu kullanma alışkanlıkları hakkında son derece çarpıcı sonuçlar ortaya koydu. Türkiye'de 2007 yılı sonunda abone sayısı 62 milyona ulaştı. Abone sayısındaki hızlı artışa karşın Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde yüzde 100 düzeyinde bulunan GSM penetrasyon oranı, Türkiye'de yüzde 87.8 düzeyinde kaldı. Cep'ten konuşma süreleri ve mesajlaşma trafiği dikkate alındığında çoğunluğunu gençlerin oluşturduğu aboneler, iletişim kurmak için konuşmak yerine daha çok mesajlaşıyor. 2006' da Avea'da kişi başına ortalama 180 dakika, Vodafone'da 103 dakika, Turkcell'de 68 dakika olan aylık konuşma süresi, 2007'de Avea'da aynı kalırken, Vodafone'da 110 dakikaya, Turkcell'de ise 90 dakikaya çıktı. 2007'de SMS sayısı, bir önceki yıla göre yüzde 42 oranında artarak 25 milyar 88 milyon adetten, 35 milyar 693 milyon adede fırladı. 2005 yılında ise 16.7 milyar adet SMS atılmıştı. Sektörü yakından izleyen uzmanlar, gençlerin SMS'yi yoğun olarak kullandığına işaret ederek, "Bu büyük artış rakamları bunun göstergesi. Diğer yandan SMS kullanan uygulamaların ve katma değerli hizmetlerin de kullanıcılar tarafından kabul gördüğü sonucuna ulaşılabilir" dedi.
Yayın tarihi: 5 Mart 2008, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/03/05//haber,44AB33C4A03D4086A4E1C081883A2568.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.