kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 15 Şubat 2008, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Le cool İstanbul'u hazırlayan Lesli Karavil, şimdilik 13 bin üyeleri olduğunu söylüyor.

'Cool'lar aynı partide buluşuyor

Burcu ALDİNÇ
28.12.2007
İnternet ortamında hazırlanan alternatif İstanbul ajandası le cool bir yaşını doldurdu. Üstelik artık yeni yılla birlikte daha da aktif hale geliyor. Le cool'a üye olanlar, kimin hangi etkinliğe katılacağını görebilecek ve etkinlik hakkındaki yorumlarını birbirleriyle paylaşabilecek..
Hem ajanda hem de kültürel bir rehber niteliği taşıyan le cool, bir yaşını doldurdu. İnternet ortamında hazırlanan ve üyelerine eposta yoluyla her perşembe ücretsiz olarak gönderilen le cool, bildiğimiz diğer şehir rehberlerinden çok farklı. Çünkü popüler mekânlar, alışveriş merkezleri, lokantalar bu ajandada kendilerine yer bulamıyor. Popülerin yerini, farklı ve özgün olan alıyor. Üstelik her gün için tek bir konser ya da sergi öneriliyor. Yani bu ajanda sizi uzun listelerle boğmamayı amaçlıyor. Bunun yerine seçkin editör kadrosu, günün en iyi etkinliğini üyeleri yerine seçiyor. 13 bin üyeye ulaşan le cool, birinci yaşında yeniliklere de imza atıyor. Önümüzdeki aydan itibaren ajanda Web 2.0 formatında hazırlanacak. Yani artık üyeler tıpkı facebook gibi sanal ortamda birbirleriyle iletişim kurup, görüşlerini paylaşabilecek. Ocak ayından sonra, üyelerine e-posta'yla gelen ajandanın sayfalarında ufak kutular yer alacak. Üyeler dilerlerse kendi profillerini hazırlayıp, bunu diğer üyelere de açık hale getirebilecek. Daha sonra da hangi etkinliğe katılıp, hangilerine katılmayacaklarını kutuların üzerlerini işaretleyerek belirtebilecekler. Yani le cool üyeleri katılmak istedikleri etkinlikleri diğerleriyle paylaşırken, başka kimlerin katılacaklarını da görebilecekler. Bu da üyelerin birbirleriyle iletişim kurmasını sağlayacak ve belki de yeni arkadaşlıklar doğmasına neden olacak. Le cool İstanbul'u hazırlayan Lesli Karavil, amaçlarının le cool'u bir dergi formatından çıkarıp, daha aktif bir hale getirmek olduğunu söylüyor. Karavel, "Üye sayımız şimdiden 13 bin oldu. Ama İstanbul dışında Barselona, Roma, Londra, Amsterdam, Madrid ve Lizbon ajandaları da hazırlanıyor. Toplamda üye sayımız 120 bine ulaştı. Üyelerimizin ortak özelliği, belli bir entelektüel birikime sahip olmaları. Yaş sınırlaması yapmak istemiyorum ama 18-35 yaş arasında daha fazla üyemiz var. Web 2.0 formatı sayesinde aynı zevke sahip, aynı etkinlikleri tercih eden üyeler birbirlerini görebilecek," diyor. Le cool'un en eğlenceli taraflarından biri hiç kuşkusuz önerdiği mekânlar. Çünkü ajanda birçok İstanbullunun dahi haberi olmayan, kıyıda köşede kalmış ama gerek mimarisi gerek sunduğu hizmetle görülmeye değer mekânları bulup çıkarıyor. Beşiktaş'taki bir kahvaltı mekânı, Eminönü'ndeki bir simitçi ya da eski saatler satan bir dükkân, bir kunduracı ya da antikacı... Kısacası bildik alışveriş merkezlerinin, popüler restoranların yerini le cool'da farklı olan alıyor. Yeni Web 2.0 formatında ise artık dileyen üyeler favori mekânlarını, 'Favorilerim' başlığı altında toplayabilecek. Böylece beğendiği ve gelecekte gitmeyi düşündüğü yerleri saklarken, diğer üyelerle de bu bilgileri paylaşabilecek.

İSTABUL KİTABI YOLDA
Le cool İstanbul yakında kitap halinde de yayımlanacak. Tüm dünyada satışa çıkarılacak bu kitap, İngilizce olarak hazırlanıyor. Karavil, "Haftalık ajandaları her şehrin kendi dilinde hazırlıyoruz. Ancak kitapların hepsi İngilizce olacak. Barselona ajandasını bitirdik ve satışa sunduk bile. Dileyenler web sitesinden 17 avro ödeyerek bu kitabı alabilir. İstanbul dışında diğer tüm şehirlerin ajandası da mayıs ayında bitmiş olacak. Ancak İstanbul çok daha büyük bir şehir olduğu için hazırlık aşaması biraz daha uzun sürüyor. Bittikten sonra, İstanbul kitapçığı da aynı fiyata web sitesinden satılacak," diyor. Bu kitap da tıpkı internet sitesindeki haftalık rehber gibi özgün mekânları seçecek. Karavil, "Bu kitapta uzun uzun alışveriş mekânları listesi ya da galeri listesi olmayacak. Amacımız hem buraya gelecek turistlerin hem de İstanbulluların en iyi dostunu yaratmak. Herkesin kütüphanesinde olması gereken bir şehir rehberi hazırlıyoruz," diyor.

FARKLI MEKÂNLAR YER ALACAK
Karavil kitapçığı anlatmaya şöyle devam ediyor: "Şık ve pahalı oteller yerine, görülmeye değer, tasarım oteller yer alacak. Beyoğlu'nda ya da Galata'daki görülmeye değer tasarım butikler bulunup, okuyucuya sunulacak. Trendy olmadan da 'iyi' olmayı başarmış mekânlar seçilecek. Herkesin önünden geçtiği, avlusunda tarih yatan farklı binalara da yer verilecek." Karavil, hazırlık aşamasında olan kitapçık için İstanbullardan da yardım bekliyor: "Bizim bulamadığımız ama sizin dikkatinizi çeken bir yer varsa bunu bize bildirebilirsiniz." Le cool'un bir diğer güzel tarafı ise buraya reklam ve para karşılığı girilememesi. Karavil, "Parayı veren bizde düdüğünü çalamıyor. Çünkü bir mekâna asla reklam karşılığı yer vermiyoruz," diyor. Kitapçıkta ayrıca İstanbul'da şehri farklı yaşayan insanların da röportajları yer alacak. Le cool hakkında daha fazla bilgiyi www.lecool.com adresinden alabilirsiniz.
Haberin fotoğrafları