kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 9 Şubat 2008, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Yarışta Sicilya'nın batı sahilindeki Trapani'den geçiliyor.

Atina istedi ama İstanbul'un oldu

Ece Koçal
Nice ile İstanbul arasında gerçekleştirilen Cap İstanbul, Akdeniz'in önemli yelken yarışlarından biri oldu. Hatta yarışın Atina'da bitirilmesi için Türk yetkililere 2 milyon avro teklif edilmiş..
Bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilecek Cap İstanbul Rota İstanbul), Akdeniz'deki en önemli açık deniz yarışı olarak anılıyor. Nice'den başlayıp İstanbul'da bitecek yarışa, bu yıl da dünyanın en iyi yelkencileri katılacak. 2 bin 500 kilometrelik parkuruyla ayrı bir önemi olan yarış, tüm bu nedenlerle özellikle yabancı basının büyük ilgisini çekiyor. 2006'da yarışın ilk basın toplantısı Paris Boat Show'da yapılmış. Burada yarış, Yunanlı yelkenciler tarafından büyük ilgiyle karşılanmış. Ve yarışın Atina'da bitirilmesi halinde 2.5 milyon avroluk bütçenin 2 milyonunun Yunanistan tarafından karşılanması teklif edilmiş. Yarışın organizasyonunu yapan komitenin başkanı Cumali Varer böyle bir teklifin kabul edilemeyeceğini söylüyor. Fransız gazetesi Le Figaro ve tekne üreticisi Beneteau şirketi tarafından 17 yıldır yapılan Classe Figaro Beneteau yarışlarının resmi takvimine dahil olan Cap İstanbul, 19 yıldır Fransa'da yaşayan turizmci ve yelkenci Cumali Varer'in çabasıyla gerçekleştiriliyor. Türkiye'nin tanıtımı için bu işe girişen Varer, Ve bu yarışın önemini şöyle anlatıyor: "Yarışçıların fiziksel ve psikolojik açıdan dayanıklı olması gerek. Çünkü bu yıl, yelkencilerin tek başlarına yarıştıkları solitaire yarış yapıyoruz. Yelkenciler, gecegündüz ara vermeden yarışacakları için, üç-dört günden fazla uyumadan durmaları mümkün değil. Parkuru ona göre seçtik. Bunun yanı sıra Akdeniz, dünyanın en kaprisli denizidir. Çünkü dalgaları çok kısa ve değişkendir. Oysa ki ünlü yelkenciler Atlantik yarışlarına alışıktır. Atlantik'te otomatik pilota alırsınız ve iki saat uyuyabilirsiniz. Çünkü düzenli bir rüzgâr vardır. Ama Akdeniz'in böyle bir lüksü yok. Ne zaman fırtına çıkacağı belli olmaz. Çok uyanık olmak gerek. Ayrıca çok da kayalık var. Bizim hattımızdaki kargo trafiği de oldukça fazla." Mart sonuna kadar kayıtların devam ettiği yarışa, şimdiye kadar 34 kişi kesin kayıt yaptırmış. Çoğunluğu Fransızlardan oluşan müstakbel yarışçılar arasında İngiliz, Avusturyalı, İsviçreli, İtalyan, Güney Afrikalı, Avustralyalılar var. Vedat Tezman ve Arif Gürdenli ise yarıştaki iki Türk yelkenci.
Haberin fotoğrafları