kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 29 Ocak 2008, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Google Türkiye Müdürü Bülent Hiçsönmez

Dört banka müşterisinden biri işlemini internetten yapıyor

MELTEM ERSOY
Türkiye'de 20 milyon internet kullanıcısının % 70'inin finansla ilgili arama yaptığını belirten Google Türkiye Müdürü Hiçsönmez, "Banka müşterilerinin % 85'i bilgi kaynağı olarak interneti kullanıyor, % 25'i işlemini online yapıyor" dedi..
İLİŞKİLİ HABERLER
Dört banka müşterisinden biri işlemini internetten yapıyor
Türkiye'de yaklaşık 20 milyon internet kullanıcısı olduğunun tahmin edildiğini söyleyen Google Türkiye Müdürü Bülent Hiçsönmez, kullanıcıların yüzde 70'inin finansla ilgili arama yaptıklarını dile getirdi. Hiçsönmez, bu aramalarda ilk sırada bankaların geldiğini, bunu kredi ve kredi kartlarının takip ettiğini kaydederek, Google'ın finans aramalarındaki payının yüzde 99 olduğunu belirtti.

İNTERNET, TV'NİN PEŞİNDE
Hiçsönmez ayrıca, banka ve finans müşterilerinin yüzde 85'inin interneti kaynak olarak kullandığını, interneti yüzde 69 ile şubelerin, yüzde 39 ile çağrı merkezlerinin izlediğini kaydetti. Hiçsönmez, işlemlerini online yapanların oranının ise yüzde 25 olduğunu açıkladı. Hiçsönmez, yapılan araştırmalara göre, Türk internet kullanıcılarının zamanlarının yüzde 37'sini televizyon izleyerek, yüzde 22'sini ise internet başında geçirdiğine işaret ederek, internetin payının hızla arttığını vurguladı. Bu koşullar altında internetin reklam pastasından aldığı payın arttığına dikkat çeken Hiçsönmez, Türkiye'de ölçümleme eksiği olduğu için net bir pazar büyüklüğü ortaya konamadığını, telaffuz edilen rakamların 15 ile 50 milyon dolar arasında olduğunu söylerken, "Net olan ise pazarın çok hızlı büyüdüğü" dedi. Hiçsönmez, şöyle konuştu: "Dünyada reklam pazarı 900 milyon dolar ile 1 trilyon dolar arasında. Bunun yaklaşık yüzde 3- 4'lük kısmı internet reklamcılığına ait. Bu pay içerisinde arama motorlarına verilen reklamların da payı hızla artıyor. 2001'de yapılan bir araştırmada, internet mecrasında verilen reklamlarda arama motorlarının payı yüzde 1 çıkarken, bu rakam 2006'da yüzde 46'ya çıktı."
Haberin fotoğrafları