* Başarısızlıkla ilgili çocuklarla nasıl konuşmak lazım?
Notun bir gösterge olduğunu düşünüp, başarısızlığın sebeplerini araştırarak sorgulamak lazım. Çocuğunuzu suçlamayın, suçlarsanız özgüveni sarsılır. Ders çalışma şeklinin hatalı olup olmadığını sorgulayın. Başarısızlığın nedenini de sorgulamak lazım. Belki size saçma sapan bir şey söyleyecektir. Söyledikleri gerçek olabilir de, olmayabilir de. Ama çocuğu da bu işin içine katmak önemlidir. Ona kendi kafanızdaki fikri de söyleyin. Direkt 'sen çalışmadın' demektense onu dinlemek daha önemli ve yararlıdır.
* Kırık notlar çocuğun başarısızlığı kabullenmesine mi yol açar, yoksa hırslanıp başarısızlıkla baş etmesini mi sağlar?
Kırıklar, küçük yaşlarda motivasyonu bozan bir şeydir. Bu ailenin kırık notu nasıl sunduğuyla da ilgilidir. 'Yapamıyorsun, olmadı' diye sunarlarsa çocuk motivasyonunu kaybeder. Oysa notu bir gösterge gibi görüp, çocuklarına 'Çalışma şeklin mi, süren mi yetersiz?' ya da 'Özel bir sıkıntı mı yaşıyorsun?' gibi sorular sorarlarsa, yapıcı olabilirler.
* Notları düşük bir öğrenciye ek ders aldırmak yerine, onu psikoloğa mı götürmeli?
Düşük not sadece anlayamamak, biraz başarısız olmaksa ders alarak halledilebilir. Çocuğun o konuya bir yeteneksizliği vardır ve bunu ders alarak halletmek pratik bir çözümdür. Dikkatle ve disiplinle ilgili bir sorun varsa psikoloğa gidilebilir.
Yayın tarihi: 29 Ocak 2008, Salı
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/01/29/gny/haber,8934784780804BE8B703BB6993AA8178.html
Tüm hakları saklıdır.