kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 21 Ocak 2008, Pazartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Tevfik Bilgin

'Bankalar promosyonda kontrol dışına çıkıyor, seyirci kalmayız'

Hazal ATEŞ GAZİANTEP
BDDK Başkanı Bilgin, memur maaşları için promosyon yarışına giren bankaları sert dille uyararak, "Promosyon yarışı kontrol dışı boyut kazandı. Bu, bankaların bünyesine zarar vermemeli" dedi..
İLİŞKİLİ HABERLER
'Bankalar promosyonda kontrol dışına çıkıyor, seyirci kalmayız'
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), memur maaşları için promosyon yarışına giren bankaları mercek altına aldı. BDDK Başkanı Tevfik Bilgin, bankaları, "Promosyon yarışı kontrol dışı bir boyut kazandı. Mali bünyenize zarar vermeyin" sözleriyle uyardı. Bilgin, bu duruma seyirci kalamayacaklarını, bankaların mali yapısına zarar vermesine göz yummayacaklarını açıkladı. Son dönemde bankaların mevduat ve maaş karşılığı verdikleri promosyonlarda aşırıya kaçtığını belirten BDDK Başkanı Bilgin, "İlk zamanlar mantıklı süren bu yarış, kontrol dışı bir boyut kazanmış durumda. Bazı bankalar maliyet hesaplarını çok zorlayarak mevduat karşılığında promosyon adı altında ek para vermesi arttı. Bu durum bir dönem bankalarımızı mevduat karşılığı araba hediye etme, piyango düzenleme gibi yasaklanan alışkanlıklarına geri döndüğünü düşündürüyor. Pazar payı kapma yarışının banka mali yapısına zarar vermesine göz yumamayız" dedi.

250 MİLYON YTL PROMOSYON
Bilgin, memur maaşlarını kendi şubelerine çekmek isteyen bankaların yaklaşık 250 milyon YTL promosyon verdiğini belirterek, "Bu memur maaşlarına ortalama 600-800 YTL arasında yansıyor. Memurlara ödenen toplam miktar 36.7 milyar YTL'yi buluyor" dedi. Sürecin bankaların kârlılığını azaltıcı bir etki oluşturduğunu belirten Bilgin, bu tür büyük mevduata sahip olan kamu kurumlarının, bu durumu kullanarak bankaların daha fazla promosyon vermesinin bankaları daha fazla rekabete sürüklediğini kaydetti. Bilgin, "Bir kamu kuruluşunun birkaç yıl bağlanan maaş ödemeleri karşılığında bir banka promosyon adı altında diyelim ki yüzde 10 verirken, diğeri 20 hatta 30 veriyorsa bunda sorun var demektir. Pazar kapma yarışının banka mali yapısına zarar vermesine göz yummayız" dedi. Bilgin'e göre bu tür pazarlama taktiklerinde bankalar bir şekilde maliyete katlanırken, bunun bedelini havale, eft gibi işlemlerle vatandaştan çıkarıyor.