kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 17 Ocak 2008, Perşembe
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

'Projenin pozisyonu iyi olsun istiyorsan yabancı isim bulmalısın'

* Satılabilirlik nedir artık?
Bu bir üçgen. Marka değeriniz olmalı, fiyatlarınız iyi olmalı, vaadleriniz iyi olmalı. Mesela bugün hangi fiyat aralıkları satıyor? Alt gelir grubu için zaten özel sektör pek iş yapamıyor. Üst gelir grubunun ürün alırken değeri kendi beklentisi ile odaklı. Satılabilirliğin hedef kitle olarak yoğun olduğu yer orta gelir grubu. Bugün bin 100 dolarla bin 800 dolar dışında metrekare fiyatı olan ev satılamaz. Yarın bir şey olur değişir. Ama 8 aylık bir değer bu. Marka değeri oluştururken de önce iş tek sefer mi, yoksa devam edecek mi diye bakmak lazım. Zaten tek projeyse mahalle arasında yayılıyor. Ama devam edecek bir iş varsa kitle iletişim araçları kullanılmalı. Önce isim bulunmalı. Yabancı mı olsun, Türk mü, karışık mı? Firmaya göre değişiyor. Ama Türkiye'de iyi pozisyon yabancı isimlerdir. Herkese bunu söylüyorum! İyi strateji geleceği okuyabilendir. Globalleşmeyi seven bir ülkeyiz. Ama elit kitleye proje yapacaksanız, diyelim ki Arnavutköy'de, Arnavutköy Paşa Konakları dersin, o paşa işi bitirir. O strateji farklı olur. Bunun arkasında bir akıl olmalı.