Fida Film'in sahibi Murat Akdilek'le İstinye Park Masa'da bayramdan önce yemek yedik.
(Masa'yı pek beğenmedim ki bu ayrı konu) Sinemadan, reklamlardan söz ettik. Fida Film, sinema öncesi izlenen reklamların önemli dağıtıcılarından biri. Hep yakındığımız, film öncesi yayınlanan uzun reklamları sordum. "Bunun daha kısası olamıyor mu, içimiz çıkıyor" dedim. Meğerse bu mümkün değilmiş! Dağıtım firmaları en fazla 15 dakika reklam veriyormuş. Üzerine fragmanlar eklenince süre uzuyormuş. Reklam olmazsa o güzel sinemalar imkansız olurmuş. Geçen yıl sinemacılar toplam 240 milyon dolar kazanmış. Bunun sadece 75 milyonu bilet parasından gelmiş. Büyük sinemaların yüzde 20 kazancını reklamlar sağlıyormuş. Mesela 10 milyon dolar para harcanan İstinye AFM sinemaları, reklam kazancı olmazsa bu yatırımı yapamazmış. Yüksek görüntü ve ses kalitesi, gacırdamayan koltuklar ve filmlerin dünya ile aynı anda vizyona girmesi için reklamlara katlanmak zorundayız sevgili sinemaseverler. Başka çare yok!
Yayın tarihi: 25 Aralık 2007, Salı
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/12/25/gny/haber,067E59CC07EE4D9AA1F15A39D1164416.html
Tüm hakları saklıdır.