kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 21 Aralık 2007, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Erdem Ezgi

Kötü patron iş sahibi yaptı meyve suyunu 'patlattı'

EBRU ERDOĞAN
Belçika'dan ithal ettiği 'şampanya gibi patlayan meyve suyu' Valentino'yla çocukları hedefleyen Erdem Ezgi, gelecek yıl 1 milyon satmayı hedefliyor..
Türkiye'ye ilk defa şampanya gibi patlayan meyve suyunu getiren Ezgi Dış Ticaret'in patronu Erdem Ezgi, Fora Zeytinleri'nde 'kötü yönetim' nedeniyle istediği ihracat rakamlarına ulaşamayınca kendi işini kurdu. Belçikalı "Valentino" markalı üründen gelecek yıl 1 milyon adet satmayı hedefleyen Ezgi "ABD'de tanıştığım bu ürün, partilerin vazgeçilmezi olacak. Özellikle çocukların doğum günlerini eğlenceli hale getirecek bu meyve suyunun, beş yıl içinde pazarın yüzde 5'ine sahip olacağını düşünüyorum" dedi. Mayıs 2007'de Valentino'yu Türkiye'ye getiren Ezgi, ürünün Türkiye ve Ortadoğu distribütörlüğünü aldıklarını söyledi. Aralarında Toys R Us, Migros, Tansaş ve Macro Center'ın da bulunduğu büyük zincirlerde ürünlerinin satıldığını dile getiren Ezgi, "Bunun dışında yerel marketler, bazı restoranlar ve özellikle Antalya bölgesindeki oteller de bu ürünü çok sevdi. 6 YTL'den satılan Valentino ve çocuklar için özel üretilen 'Suzy ve Tommy' hem çocuklar, hem alkol kullanmayanlar hem de meyve suyu içmek isteyenlerin özel günleri için alternatif oluşturdu" diye konuştu.

AYDA 20 BİN ŞİŞE SATIYOR
Türkiye pazarına altı ay önce giren Valentino, ayda 12 binden, 20 bin satış rakamlarına ulaştı. 2008 yılı satış hedefinin 1 milyon adet olduğunu dile getiren Ezgi, şunları söyledi: "Bu içecek eğlence ve partinin yanı sıra, hamile kadınlar, diyabet hastaları için de çok uygun. Çünkü yüzde 100 meyve suyu olan Valentino'da hiçbir katkı maddesi yok. Kadehte içilmesi 'şart' olan Valentino'nun beyaz üzüm suyu, siyah üzüm suyu ve elma suyu olmak üzere üç çeşidi bulunuyor."

BAYİLİK VERECEK
Anadolu'daki kentlerde bayilik vereceklerini ifade eden Ezgi, il ve bölge bayilikleri için, bölgeye hakim ve ürünü doğru tanıtabilme özelliği aradıklarını söyledi. Önümüzdeki dönemde Avrupa ve ABD'deki farklı lezzetleri Türkiye'ye getireceklerini kaydeden Ezgi, "Piyasada 10 tane olan ürünün 11'incisini getirmeyeceğiz. Türkiye'de bulunmayan yeni ürünlerimiz olacak" dedi. Bu kapsamda ABD'li bir şirketin soğuk yeşil çay, kızılcık, böğürtlen, bektaşi üzümü suyu ürünleriyle anlaşmak üzere olduklarını dile getiren Ezgi, Tayvanlı bir şirketten hem sıcak hem de soğuk içilebilen kutu kahveyi araştırdıklarını da sözlerine ekledi.