kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 19 Aralık 2007, Çarşamba
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
ŞELALE KADAK

Orakçıoğlu yanlıştan döndü BTürk etiketini değiştiriyor

Geçen hafta gündeme getirdiğim Muji ve BTürk markaları arasında 'aşırı esinlenme' ya da tıpa tıp birbirine benzeme konusunda, kuşkusuz ben de en çok Orka Grubu'nun ortaklarından Süleyman Orakçıoğlu'nun görüşünü merak ediyordum.
Bu konuda Süleyman Orakçıoğlu beni şaşırtamayacak açıklamalarda bulundu ve ambalaj ve etiket tasarımı konusundaki benzerlikleri kabul etti. Orakçıoğlu, özetle gerekli değişiklikleri yaparak, yollarına devam edeceklerini söylüyor ve tasarım konusunda herkesten daha duyarlı olduklarını vurguluyordu. Süleyman Orakçıoğlu'nun açıklamasını önemli buluyorum. O nedenle aşağıda yayınlıyorum:

Ana konsept farklıydı
"BTURK projesi Orka Group şemsiyesi altında tasarım koordinatörlüğünü Reha Erdoğan'ın yaptığı bir projedir. BTURK'ün ana konsepti binlerce yıldır çok kültürlülükle çok dinlilikle çok dillilikle yaşayan hoşgörülü toplumumuzun kültürel değerlerinin ve sembollerinin günümüz versiyonuna uyarlanarak bu projede kullanılması fikridir. Son zamanlarda basında çıkan bazı haberlerle BTURK konseptinin farklı markalarla tasarımda benzerlik çağrışımı yaptığı düşüncesi bizleri gerçekten rahatsız etmiştir.
Çünkü Orta Asya'dan yola çıkarak Selçukludan, Osmanlı'dan ve Mevlana'dan ilham alan ve günümüze kadar yaşayan tüm kültürel değerlerimizin kullanılması fikriyle ortaya çıkan; ticari beklentilerden öte bir sosyal sorumluluk projesidir.

'Taklide çok duyarlıyız'
Ayrıca bu proje herhangi bir markanın veya herhangi bir tasarımın gölgesi altında kalamaz
Son zamanlardaki gelişmelerle birlikte BTURK ürün gamında yaptığımız incelemeler sonucunda ürünlerde ve tasarımlarda hiçbir benzerliğin olmadığı; ancak kullanılan ambalaj ve etiket tasarımı konusunda bir takım benzerliklerin söz konusu olabileceği tarafımızdan gözlemlenmiştir.
Bu doğrultuda, BTURK projesinin ana konsept ve ruhuna uygun olarak; kendi ürünleriyle örtüşen yeni bir etiket ve ambalaj tasarımıyla yoluna devam edeceğini bilgilerinize sunarız. Orka Group olarak Dünyada ve Türkiye'de taklitten en çok zarar gören ve bununla en fazla mücadele eden firma olarak hiçbir markanın ve hiçbir ürünün taklidini yapma ihtiyacını duymuyoruz.
Ülke modasına tasarımda öncülük yaptığımız Damat Tween ADV markalarımızla en çok taklit edilen dizayn markalar olarak bu konuda herkesten daha fazla duyarlı olduğumuzu ve tasarım adına yapılan her türlü projeye bundan sonra da desteğimizin devam ettireceğimizi bilgilerinize arz ederiz."