kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 14 Aralık 2007, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

'Üretim yeri unutuldu artık ABD bayrakları bile Çin'de yapılıyor'

Kenneth Cole Productions CEO'su Kenneth Cole, üretim yerinin tüketici için anlam ifade etmediğini söyleyerek, "Artık ABD bayrakları bile Çin'de üretiliyor, tüketici umursamıyor" dedi..
İLİŞKİLİ HABERLER
'Üretim yeri unutuldu artık ABD bayrakları bile Çin'de yapılıyor'
Tüketiciler için bir ürünün üretildiği yerin öneminin artık kaybolduğunu söyleyen Kenneth Cole Productions'ın CEO'su Kenneth Cole, üretim yeri neresi olursa olsun markanın değerli hale geldiğini söyledi. Marka Konferansı'nda konuşan Cole, Gucci'nin Çin'de üretilmesinin tüketici için herhangi bir sorun yaratmayacağına ve markanın değer kaybetmeyeceğine dikkat çekerek, "Anneme sorsanız ayakkabısının nerede yapıldığını söylerdi. Karım da söylerdi ama herhalde yanlış söylerdi. Kızım ise üretim yerinin umurunda bile olmadığını söylerdi. Artık sadece markaya bakılıyor. ABD Bayrakları bile Çin'de üretiliyor. Rahatsız edici ama gerçek. Marka kraldır" dedi. Artık üretimde en düşük maliyet ve en iyi tedarikçi neredeyse onun ayakta kalacağına dikkat çeken Cole, bu konuda en iyi örneğin Çin olacağını söyledi. Kendi ayakkabılarının üretimini İtalya'dan Çin'e taşımak istediğinde çok eleştiri aldığını söyleyen Kenneth Cole şöyle konuştu: "Bu öneriyi ilk götürdüğümde bana 'Herkes ayakkabısında Made in Italy görmek ister' dediler. Ben de teklifimin doğruluğunu kanıtlamak için takımımı Çin'e götürdüm. Orada büyük bir fabrikaya gittik. Sahibine ürün sorumlusunu sordum. Sorumlu kişinin İtalyan olduğunu söylediler. Ardından tasarımın başında kimin olduğunu sordum. Karşıma yine bir İtalyan çıktı. Bugün ayakkabının yüzde 90'ını orada üretip yüzde 50 daha az maliyetle karşı karşıya kalıyoruz."

MADE IN'E KARŞIYIM
İtalya'da kendisine 'Önümüzdeki yıl 20 milyon dolara Made in Italy kampanyası başlatacağız dediklerinde fikre katılmadığını söyleyen Cole "Tüm bu ürünler var. Herkes aynı ürüne aynı fiyatla ulaşabiliyor. Herşey her yerde aynıysa nasıl farklılaşacağız? Önemli olan bu" dedi. C o l e , kendisini her gün müşteri yerine koyarak hareket ettiğini belirterek, "Her gün birşeyler değişiyor. Müşteriyi anlamaya çalışıyorum" dedi. Cole, "Hergün birşeyler yaratmak lazım. Ben işe başladığıma moda Paris'te doğar 6 ay sonra New York'da 1 yıl sonra İstanbul'da olurdu. İnternetin ardından artık aynı moda eşzamanlı çıkıyor. İnternet ve mağazalarla moda her an her yerde" dedi.

TÜKETİCİ HERŞEYE SAHİP
TBWA CEO'su Petteri Kilpinen de, değişimin artık kolay tahmin edilemez olduğunu anlatarak, şunları söyledi: "AB'deki tüketicilerin yüzde 67'si bütün ihtiyaçların karşılandığını söylüyor. Böyle bir tüketici kitlesine ne verebilirsiniz? Verebileceğiniz tek şey duygu ve ilham olabilir. Yani tüketicide bir his uyandırmalısınız. Bu da ancak markaya ve o markanın ifade ettikleriyle mümkün olabilir."
Haberin fotoğrafları