kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 1 Aralık 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

MD 80'lerde 22 kazada 966 kişi yaşamını yitirdi

Umut TÜTÜNCÜ - Ceren AKDAĞ SABAH
MD 80 serisi uçaklar dünya genelinde bugüne kadar 22 farklı kazaya karıştı ve bu kazalarda 966 kişi öldü. Uçağın bakım ve güvenliği tartışma konusuydu..
Isparta'da düşen McDonnell Douglas (MD) 80 serisi uçaklar, bu sonuncusu dışında toplam 966 kişinin öldüğü 22 farklı kazaya karıştı. MD - 80 serisi, orta mesafeli seyahatler için 130 ila 170 yolcu kapasiteli uçaklar olarak tasarlandı ve 1980 yılından itibaren ticari seferlere başladı. Üretimine 1999 yılında son verilen MD-80 serisi uçakları, halen American Airlines, Delta ve Alitalia gibi büyük havayolu şirketleri kullanmaya devam ederken, World Focus'un borçlarından dolayı Türk Havayolları'na kiraladıkları uçaklar nedeniyle büyük tartışmalar yaşanmıştı.

UZMANLAR UYARDI
Havayolunun filosundaki TC-AKM ve TCAKN çağrı işaretli MD-83 tipi uçaklar 6 aylığına THY'ye ucuş ekipleriyle birlikte kiralandı. İki uçak da THY renklerine boyandı. Bu uçaklardan TC-AKN'nin kanat üzerinde yer alan 'ground spoiler' sisteminde yırtık tespit edildi. Yedek parça gelinceye kadar TC-AKN uçağının yerine kabin basıncında ciddi sorunlar yaşayan TCAKL uçağı World Focus Havayolları renklerinde THY adına uçmaya başladı. Uzmanlar, THY'nin bakım yetkisine sahip olmadığına dikkat çekerek, bu uçakların büyük faciaya neden olabileceğini belirtti. Bu tip uçaklarla yaşanan belli başlı aksaklıklar şöyle:

SİCİLİ KABARIK
*
World Focus Havayolları'na ait TC-AKL tescil işaretli MD83 uçağı, 29 Ekim 2005 tarihinde Amsterdam'dan Bodrum'a gelirken havada kabin basıncı düştü. Uçakta oksijen maskelerinin de çalışmadığı tespit edildi.

* 30 Ekim 2005'te aynı uçak İtalya'dan Antalya'ya geldi. Buradan İstanbul'a yolcusuz havalanan uçakta yine aynı arıza ortaya çıktı.

* 2006 yılında Gaziantep maçından dönen Fenerbahçe kafilesini taşıyan, World Focus tarafından kiralanan MD-83 tipi uçakta sol motordan dumanlar geldiği görüldü.

* Alaska Havayolları'na ait MD-83 tipi bir uçak, 2000 yılında Pasifik'e düşmüş ve kazanın ardından yapılan incelemede bu uçaklarda bir kuyruk hatası saptanmıştı. Amerikan Havacılık Dairesi MD-83'lerin 2000 saatte bir olan bakım limitini 650 saate çekmişti.

* 2005 yılında meydana gelen Swissair kazasının ardından, MD serisi uçaklarda kullanılan yalıtım materyalinin yanıcı olduğu ortaya çıkmıştı. Amerikan Havacılık Dairesi, bu materyalin yenilenmesini istemişti.
Haberin fotoğrafları